• barajag567

Ingen mens - gravid efter p-piller?

Jag tog ut min spiral för ett halvår sen och satte då inte in en ny utan började på p-piller eftersom jag och sambon började bli redo att aktivt försöka. Jag har varit jättedålig på att komma ihåg, så har i snitt kanske missat var tredje piller.. men vi har sagt att blir det så blir det liksom. Nu har vi bestämt att aktivt börja försöka så jag slutade med pillerna för snart två veckor sedan. Tidigare när jag har slutat med pillerna för ?mensveckan? så har det tagit max 3 dagar så kommer ?mensen? och sen har jag börjat äta efter en vecka igen. Jag tänker då att mensen borde komma likadant nu, men att jag då inte börjar äta dem igen? men ingen mens alls, nu alltså snart två veckor utan piller. Dock negativa grav-test.
    Kan jag vara gravid redan, att det blivit när jag missat något piller hör och där? Har som molande mensvärk hela tiden, så det känns som mensen är på g men det kommer aldrig. Inga ömma bröst eller något sånt, men blir åksjuk av att åka bil som jag aldrig är i vanliga fall och lite mer kissnödig än vanligt. Måste tex kissa på jobbet, vilket jag hatar och aldrig gör annars.
    Tänker att jag ska höra av mig till gyn och se om de kan kolla så det inte är något annat som stökar. Men får lite hopp att det kanske redan finns en bebis där inne.
  • Svar på tråden Ingen mens - gravid efter p-piller?
  • Anonym (bb)

Du slutade helt med p-piller för 2 veckor sedan så det är inget som du behöver söka gyn för det kan ta flera månader för allt att komma i fas :) Gyn kommer inte att ta emot om du inte vill slösa pengar privat. Vänta och se.

Svar på tråden Ingen mens - gravid efter p-piller?