Anonym (Blivitvanligt) skrev 2025-11-17 14:51:58 följande:
Fast även om den vet din IP och har annan info om dig så får det inte lämnas ut, svarar ChatGPT själv. Så sekretessen lär vara garanterad. Sedan anpassar den sig väldigt mycket och, som du säger, svarar det du vill höra. Men samtidigt hänvisar den ofta till fakta och undersökningar, så¨man kan inte ta den för oseriös trots allt.
Men oj, om chat GPT säger det så måste det ju vara sant! För precis allt chat GPT säger stämmer! Seriöst, jag tycker chat GPT har fel oftare än den har rätt.
Faktan och undersökningarna är ju baserad på en algoritm och de är inte anpassade för en terapisession. Chat GPT tar heller ingen hänsyn alls till personer i omgivningen som inte är personerna de pratar med. Jag sa exempelvis till chat GPT att jag hade haft ett förhållande med min gifta kollega i 2 år och mådde skitdåligt över situationen. Kontentan av den konversationen var att både min chef och min kollegas fru skulle vara förstående och att jag skulle tänka på mig själv. Jag fick också veta vad lagen sa om arbetsrätt (där har du din statistik och dina lagar)