Deacon skrev 2025-10-12 23:14:07 följande:
Nu vet jag förstås inte men misstänker att du har betydligt fler önskemål kring hans utseende än "snygg rumpa, fina tänder, ok i övrigt, starka armar"...

Vad ryms under "ok i övrigt"? Ska han vara längre än 185 cm? Långt/kort hår? Får han ha vita hårstrån på huvudet? Inget ovantligt bland män som är äldre än 30 och ibland mkt tidigare än så). Hur är det med ansiktsbehåring? Får han ha glasögon? Måste han ha breda axlar? Hur viktig är hans hållning i övrigt? Vad tänker du kring hans blick? Hans leende? Blir han mindre attraktiv om du får reda på att han har ett lågstatusyrke jämfört med om han har någon tjusig titel och drar in en 7-siffrig lön varje år? 

Vad är starka armar? De starkaste armarna sitter på strongmen och även om de är ruskigt starka är det sällan de har särskilt väldefinierade/synliga muskler. Många skulle säga att de är snyggare med en smalare (och svagare) arm men där man faktiskt kan se att det finns en muskultur under huden.

Man kan som sagt ha 1000 önskemål kring sin partners utseende och de flesta har inte enbart 3-4 st. Kanske det finns en möjlighet att även du har betydligt fler önskemål på hans fysik än bara dem du nämnde, och då har vi inte ens berört hans personlighet där önskemål kan vara precis lika många eller till och med fler. 

Om du är för kräsen kan därför bara du svara på, men om upplever du att du inte hittar det som du söker skulle ju det kunna tyda på att du har lagt ribban för högt eller har för många boxar som du vill kryssa av för att vara nöjd med din partners utseende (som för övrigt inte är något beständigt utan kommer att ändras med tiden).

Lycka till i sökandet  

Förstår hur du tänker, men jag har seriöst inga höga krav. Har träffat allt från väktare till VDs, det skiter jag fullständigt i. Absolut, att kunna stava och ha känslomässig kapacitet kan läggas till på listan. Om jag skriver vad som är lite avtändande så blir det kanske lättare ;). Fula tänder, dålig andedräkt, noll rumpa, tanig kropp och dålig hållning. Kan inte använda komma eller punkt. Ful frisyr (jag anser att om man börjar bli flint, så ska det inte vara långt). Nervös framtoning, eller klängig personlighet direkt. Typ så. Jag ser bra ut för min ålder, hyfsat vältränad. Är nog lite skadad av mitt ex också, som är sjukt vältränad och ?perfekt?, men en idiot.