• Fiona M

Vad vill jag?

Vad med honom och ert gemensamma liv är det egentligen som är bra, och vad är det istället du tänker kan bli bra?

• Fiona M
    Anonym (ME) skrev 2025-10-13 15:54:55 följande:

Jag har läst alla svar och sitter här och funderar. 
    Jo jag älskar honom visst och det är bara ett faktum.

Alla som svarar här kommer med att jag måste lämna, ingen kommer med några verktyg för hur jag ska ta upp detta med honom och hur vi ska lösa det. 
    Finns inga sånna verktyg?

Vill han lösa ngt eller han nöjd? Är han nöjd kommer han aldrig ändra sig, det räcker att du ändrar dig.

Vad händer om du gör det du vill istället för det du tycker är tråkigt, nångång iaf, hur reagerar han då?
  • Fiona M
    Anonym (ME) skrev 2025-10-13 09:25:35 följande:
    Det som är bra är att vi umgås, att vi trivs med varandra och att vi älskar varandra. 
    Gör ni verkligen det? Vad gör ni som ni båda vill göra?
     Vi har inte två separataliv utan spenderar tid med varandra. Vi delar på sysslor och tar hand om varandra. 
    Ja, men måste det innebära all tid med varandra? Att behöva träna fel för att inte bli anklagad att vilja lämna är liksom inte friskt nånstans.
    Lyssnar han på dig, delar ni sysslorna på riktigt och tar han verkligen hand om dig som du önskar  och behöver -eller som han själv tycker?
    Jag får känslan av att vara viktig i någons liv, att han behöver mig och jag jag får utrymme att visa min kärlek.
    Behöver han dig?
    Från allt du skrivit verkar han inte så intresserad av vem du är, vad du tänler, tycker och vill.
Svar på tråden Vad vill jag?