Vad vill jag?
Du behöver avlägsna dig från den här personen så snabbt som möjligt. Rung Kvinnorjouren om du inte har familj eller vänner som kan hjälpa till med det praktiska. Det här är jätteallvarligt.
Du behöver avlägsna dig från den här personen så snabbt som möjligt. Rung Kvinnorjouren om du inte har familj eller vänner som kan hjälpa till med det praktiska. Det här är jätteallvarligt.
Jag har nog vänner och familj som kan hjälpa mig men jag har redan använt dom. Jag har flyttat hem två gånger men har hamnat här tillbaka.
Känns som jag har försummat dom.
Jag har läst alla svar och sitter här och funderar.
Jo jag älskar honom visst och det är bara ett faktum.
Alla som svarar här kommer med att jag måste lämna, ingen kommer med några verktyg för hur jag ska ta upp detta med honom och hur vi ska lösa det.
Finns inga sånna verktyg?
Skulle ut och äta med min kusin för ett par månader sen.
Först var det sagt att hon och jag skulle ta ett glas vin på en tisdag kväll. Det gick inte för sig och jag var rädd att han skulle göra slut så jag ställde in det. Sen kollade jag noga efter en restaurang som stängde tidigt så att han inte skulle bli förbannad för att jag skulle ut och supa (hans ord för att ta ett glas).
Jag sa på måndagen eller tisdagen att jag skulle ut med min kusin på fredagen. Han var inte glad men han sa ingenting.
Jag bytte om på fredagen innan jag skulle ut. Tog på mig skjorta och skinnbyxor.
Han lade någon kommentar om mina kläder, ska du ha på dig det, det ser inte ut som om du ska ut och äta utan supa. Jag frågade, vad får jag ha på mig då. Jag bytte inte om.
Var orolig för att följa med min kusin in på ica efter vi ätit för att det kanske skulle ta lång tid och jag skulle vara hemma mycket senare än jag tänkt.
Han son fyller 18 nu, i måndags kväll satt dom och pratade om att de ska ut och fira honom.
Min gubbe tyckte det var lägligt att skämta om att jag behöver sätta en GPS på honom den kvällen om han inte skulle hitta hem. Jag sa dubbelmoral (självklart var jag inte så mogen och nu pratar jag inte med honom).
Jag hör hur allt låter, helt ologiskt och korkat. Inte sunt.