Inlägg från: Anonym (Bekräftelse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bekräftelse)

Bör mannen få känna sig attraktiv?

Säger jag i ord att jag finner honom attraktiv? Inte direkt. 

Visar jag att jag finner honom attraktiv i handling? Definitivt. Genom att röra vid honom, krama honom, pussa honom, lägga handen på hans ben om vi sitter nära varandra, ha kul ihop, säga fåniga saker, säga saker som kan tas sexuella etc. 

Gör han samma lika? Absolut. 

• Anonym (Bekräftelse)
    KimLinnefeldt skrev 2025-10-14 15:17:53 följande:
    Jomenvisst, så kan man absolut signalera kärlek. Fint att ni gör det båda två.

Men känns det inte mysigt om han någon gång ser dig ögonen och stillsamt säger: Vad fin du är. Vad jag är glad som får vara med dig.

Och jag skulle gärna vilja höra det någon enstaka gång från min fru, utöver handhållning, kramar och pussar.
    Inte just de orden har någonsin sagts men visst har vi bekräftat varandra i ord också. Dock inte detta med att se varandra i ögonen när man säger det.

Vi har ju distansrelation så mycket sker i textform. Det handlar från mitt håll att jag uttryckt hur otroligt skönt det varit med hans stöd då relationen till mitt ex varit minst sagt stökig och mycket gaslighting från exets sida.

Han har också en separation bakom sig, inte lika stökig men väl med svek och en del att hantera och han har också sagt liknande till mig, att stödet varit ovärderligt. 

Att vi kan ha en relation där vi kan prata fånigheter, diskutera världshändelser, ex och sen plötsligt "ska vi knulla?" utan att det blir konstigt. 

För mig är sådana saker så otroligt mycket mer värt helt enkelt. 
Svar på tråden Bör mannen få känna sig attraktiv?