Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Känner mig ”sjuk”

Anonym (Sila) skrev 2025-10-14 16:43:10 följande:

PS har fått äta järn varje graviditet. Vet dock inte om jag känt av någon ?före? och ?efter?-effekt med det, dvs att jag varit trött innan och piggare efter, men det är ju viktigt oavsett. Började för ca en månad sedan, har inte känt någon förbättring sedan dess men ska se om nivåerna är bättre nästa vecka. De borde ju vara det! Är nu i vecka 24.

Järnbrist kan ju göra att man känner sig väldigt dålig, jag har haft det alla mina graviditet (har också fyra barn). Jag är ju iförsej vegetarian också.

Annars tänker jag kanske sköldkörteln.. jag hade hypotyreos och fick äta Levaxin en av graviditeterna. Har iförsej inte mått så bra någon av graviditeterna och illamåendet har blivit värre och värre för varje barn.

Annars tror jag också kanske åldern och att man har flera barn hemma så man inte får vila ordentligt.

Men förstod jag det rätt TS, håller du barnen hemma från skolan (eller förskolan) bara för att själv få vila? Det låter ju absolut inte bra alls. Om det är så måste du ju sluta med det direkt för barnens skull eller vända dig till socialtjänsten eller något så du får stöd med barnen. Eller menade du att du är hemma istället för din man när de ändå är sjuka? Hoppas att det var det du menade. 

Svar på tråden Känner mig ”sjuk”