Känner mig ”sjuk”
Min 4:e graviditet och jag fyller 40 om en månad är i v.16 och känner inte igen mig själv.
jag mår dåligt känner mig konstant sjuk, men är det inte, klagar hela tiden ont här och där, ingenting jag gillat förut är kul. Vill bara ligga i soffan och inte göra något.
Mina andra graviditeter har inte varit såhär alls, visst lite foglossning och halsbränna men jag har liksom orkat och haft energi/gnista till vardagen in i det sista.
Jag kan inte påstå jag har några krämpor nu som ställer till det mer än ett ihållande illamående men det är mitt mående, just att inget känns kul, jag njuter inte av att vara gravid får ångest av att det är såhär långt kvar och jag ska må såhär.
Just nu tar jag alla chanser jag kan till att vara hemma med sjuka barn, dock egentligen bara 1 jag kan vabba för vanligt, den andra är 13 men har intyg från bup så ibland godkänner dem ibland inte men jag tar förlorad inkomst hellre än att gå till jobbet, må dåligt där komma hem må dåligt hemma och bara vilja lägga mig i sängen och sova bort sista månaderna.
Är jag ensam om denna ?sjuk? känslan om inte vad har ni andra gjort?
Jag har ett fysiskt arbete så förmodligen blir jag sjukskriven efter v.20 ändå, men de veckorna känns som en evighet.