Inlägg från: Anonym (O) |Visa alla inlägg
  • Anonym (O)

Att kommunicera med förälder

Anonym (Ssk) skrev 2025-10-17 11:08:55 följande:
    Var det så att du missade att läsa trådatarten? 

Hade du läst så hade du sett att mitt inlägg och andras inlägg om utbildningen var helt relevant för tråden.
    Kan du motivera lite tydligare? VAD har ditt inlägg att göra med ts originalinlägg, som inte nämner högskoleexamen överhuvudtaget?

Ts: Jag kan känna igen mig i min egen familj i ett väldigt starkt utbildningsfokus, men det du skriver är ju verkligen på en helt annan nivå. Jag tänker att det nog kommer att vara svårt att förändra henne. Jag gissar att det här inte var första gången och att er relation är rätt sårig?
  • Anonym (O)
    Anonym (Ssk) skrev 2025-10-18 17:18:22 följande:
    Redan i ts andra mening så nämns det. 

Läser folk inte trådatartarna längre?! 
    Men nu skojar du va? Ts andra mening: "Diskussionen handla om systerson som går på gymnasiet."

Kan du klippa ut exakt vad i trådstarten det står om högskoleexamen? Det står om högskoleutbildning, och ssk är ju en högskoleutbildning, men jag tror att det är du som får bevisa att du har läst trådstarten här ...
  • Anonym (O)
    Anonym (Ssk) skrev 2025-10-18 19:19:57 följande:
    Ursäkta mig, det var visst ts tredje mening. 

"Han har vart tveksam till sitt gymnasieval (omvårdnad) men pratat mycket mer om att han ser möjligheter och motivation i att studera till sjuksköterska efter gymnasiet."

Sjukskögerska ÄR en universitets/högskoleexamen. 

Men oj, det stod visst även längre ner om just universitet/högskoleexamen.... 

"Efter 12 år i yrket skola jag om mig och tog en kandidatexamen i socialpedagogik."

Eller du kanske menar att en kandidatexamen inte är högskoleexamen? 
    Jag fattar verkligen inte vad du menar. Det är faktiskt du som just nu uppvisar bristande läsförmåga. Ja, ssk är en högskoleutbildning, som man studerar till EFTER gymnasiet. Inget fel med det.

Och nej, det står inget där om högskoleexamen, det står att ts har en kandidatexamen i socialpedagogik. Vad i det gör det värt att börja tjafsa om att ssk är mer än en högskoleexamen? Och det är DU som har varit väldigt noga med att skilja på högskoleexamen och kandidatexamen, så vad menar du med det senaste du skrev?
  • Anonym (O)
    Anonym (Ssk) skrev 2025-10-18 20:14:50 följande:
    Ok, då enligt dig inte en kandidatexamen examen man läser på högskolan/universitet? Intressant. 

Kan du utveckla det? 

Tror du att man tar en kandidatexamen på komvux?
    Viket i realiteten också år en eftergymnasial studieform. 
    Vad pratar du om? Som sagt, jag bad dig att klargöra vad du menar. Självklart är kandidatexamen något man läser på högskola/universitet. När du skriver så konstiga saker får du gärna citera och motivera, för absolut inget jag skrivit handlar om det.

Det var som sagt du som var mycket noga att skilja på högskoleexamen och kandidatexamen. Efter det menar du att det på något sätt har med trådstarten att göra, men motiverar inte på något sätt varför. Kan du inte vara snäll och göra det? 
Svar på tråden Att kommunicera med förälder