• Anonym (Ssk)

Partner dålig andedräkt

Goneril skrev 2025-10-15 16:51:52 följande:
    Det förekommer, lukt från matstrupen, men det är mycket sällsynt säger min tandläkare. Det tas ofta som en dålig ursäkt för att man inte orkar sköta tänderna.                                                                                                      De där rekommenderade två minuterna kan räcka om man har jämna felfria tänder, men ojämna "gaddar" och äldre personers tänder kräver mycket mer tid. Apropå implantat, min tandläkare som är sträng, jag är så glad för det, säger att han sätter inte in implantat om han ser att personen inte kan sköta tänderna jättenoga. Det kan komma in bakterier mellan gommen och implantatet i så fall.                                                                                                                                                                                          Det får aldrig blöda vid tandborstningen, då är tandköttet infekterat och då måste det åtgärdas. Munvatten, tuggummi och annat överflödigt kan man skippa, bättre att lägga energin på plackers, mellanrumsborstar och eltandborste.Två minuter? Löjligt. Minst en kvart på kvällen, och 10 minuter på morgonen. Den tiden har alla människor.
    Magsår kan i allra högsta grad ge dålig andedräkt, likaså diabetes, reflux, njursvikt, leversvikt, inflammationer i halsen eller svalget. Människor som ständigt andas med munnen istället för näsan, t ex pga allergier eller inflammation i bihålorna, tenderar också ha dålig andedräkt.
Svar på tråden Partner dålig andedräkt