Inlägg från: Anonym (Leona) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Leona)

Ex gå in och hämta barnens saker

Att gå in med barnets nyckel hade jag tyckt kändes sådär, men ok om det är en nödlösning vid enstaka tillfällen och man kollat med de vuxna i hushållet först. 

Annars förstår jag inte varför föräldern alls behöver gå in hos exet. Barnet (eller föräldern som bor där) kommer väl ut med sakerna? 

• Anonym (Leona)
    Anonym (Bonusfamiljen) skrev 2025-10-15 07:29:31 följande:
    Byte av vecka. Hämta barn + deras saker som ska med. (Jag var nog otydlig). 
    Kommer inte barnet ut frivilligt? 
  • Anonym (Leona)

Kan ni ställa grejerna direkt innanför ytterdörren? Då behöver hon inte gå in utan bara öppna o ta väskorna. Det låter ju onekligen som en smidig lösning för att tonåringarna ska slippa dra omkring på sina grejer på stan. De har inte direkt bett om att behöva flytta en gång i veckan, så jag tycker inte att det är orimligt att mamman hjälper dem med väskorna ibland. 

• Anonym (Leona)
    Anonym (Bonusfamiljen) skrev 2025-10-15 15:42:25 följande:

Jag har inga åsikter alls att mamman hämtar sakerna, det är en hel del grejer 😁 så barnen kan inte ta det själva på buss. 

Men kanske mamman kan dubbelkolla när pappan är hemma och hon kan hämta sakerna? Alt. ta med nåt av barnen senare på kvällen för att hämta om vi inte är hemma - förutsatt att hon har dialog med pappan om det. 

Men jag var mest intresserad av att höra andras åsikter och erfarenheter.

Så du är ok med att hon går in om hon gör det tillsammans med något av barnet, men inte om hon kommer ensam? 
  • Anonym (Leona)
    Anonym (Bonusfamiljen) skrev 2025-10-15 19:55:03 följande:

Barnen bor ju också här, det känns som fel signaler att sända till barnen att mamman inte är välkommen tillsammans med barnen för att hämta sakerna om vi nån gång är borta. Men dialog mellan mamma/pappa om det först såklart.

Att ta nyckel och gå in själv utan att säga nåt är en helt annan sak. 

Jag fattar. Så hade jag nog också känt. 
Svar på tråden Ex gå in och hämta barnens saker