• Anonym (Ledsen)

Barnslig sambo - överdriver jag?

Min sambo är så barnslig.. överdriver jag?

Jag och min sambo har varit tillsammans i lite mer än ett år och nyligen flyttat ihop. Han har alltid varit vad jag tycker är lite omogen och barnslig så, men det har inte gjort så mycket - man kan ha olika humor liksom och vi båda vet det. Men sen vi flyttade ihop har jag börjat irritera mig så mycket på att han ALDRIG kan vara seriös. Det spelar ingen roll vad jag försöker prata om så får jag barnsliga skämt tillbaka. Försökte igår diskutera vad vi skulle laga för mat så vi kunde få flera matlådor till veckan. Hans svar var att dra ner byxorna och dra fram den och skaka lite och säga med typ tillgjord röst att du kan äta den här. Jag skulle senare försöka prata om att jag mått dåligt på jobbet det senaste pga saker som hänt, sökte lite tröst. Hans svar var att slänga ner mig hårt på sängen och jucka mot mig och säga att jag ska nog få ur sig det!! Berätta för någon dag sen också att min vän äntligen är gravid efter att ha försökt länge - hans svar: hon gillar k*k då! Liksom snälla? Kan vi bara kunna prata någon gång? Nu är det bara några exempel men jag kan verkligen inte få ett samtal om nåt, varken djupt eller vardagligt, för han gör röster tillbaka, säger något sexuellt som inte alls har med saken att göra eller typ om jag står i handduk och försöker prata så kan han från ingenstans trycka upp ett finger i baken på mig? 😅😅😅

Är andra killar också så här? Överdriver jag som på riktigt börjar fundera på om detta kommer funka? Jag vill känna att min partner och jag har ett band att vi kan prata om saker och stötta varandra. Är så trött på att han viftar med sn*open och trycker upp fingrar i mig när jag försöker prata. (Har sagt det till honom men han tycker att han visst är seriös)

• Svar på tråden Barnslig sambo - överdriver jag?
  • Anonym (C)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-10-15 10:35:06 följande:

Jag och min sambo har varit tillsammans i lite mer än ett år och nyligen flyttat ihop. Han har alltid varit vad jag tycker är lite omogen och barnslig så, men det har inte gjort så mycket - man kan ha olika humor liksom och vi båda vet det. Men sen vi flyttade ihop har jag börjat irritera mig så mycket på att han ALDRIG kan vara seriös. Det spelar ingen roll vad jag försöker prata om så får jag barnsliga skämt tillbaka. Försökte igår diskutera vad vi skulle laga för mat så vi kunde få flera matlådor till veckan. Hans svar var att dra ner byxorna och dra fram den och skaka lite och säga med typ tillgjord röst att du kan äta den här. Jag skulle senare försöka prata om att jag mått dåligt på jobbet det senaste pga saker som hänt, sökte lite tröst. Hans svar var att slänga ner mig hårt på sängen och jucka mot mig och säga att jag ska nog få ur sig det!! Berätta för någon dag sen också att min vän äntligen är gravid efter att ha försökt länge - hans svar: hon gillar k*k då! Liksom snälla? Kan vi bara kunna prata någon gång? Nu är det bara några exempel men jag kan verkligen inte få ett samtal om nåt, varken djupt eller vardagligt, för han gör röster tillbaka, säger något sexuellt som inte alls har med saken att göra eller typ om jag står i handduk och försöker prata så kan han från ingenstans trycka upp ett finger i baken på mig? 😅😅😅

Är andra killar också så här? Överdriver jag som på riktigt börjar fundera på om detta kommer funka? Jag vill känna att min partner och jag har ett band att vi kan prata om saker och stötta varandra. Är så trött på att han viftar med sn*open och trycker upp fingrar i mig när jag försöker prata. (Har sagt det till honom men han tycker att han visst är seriös)

Hade inte orkat en timme med honom. Beklagar.
  • Tukt

Om han är som det beskrivs i TS, så är det förmodligen något som är fel på honom.Det här kommer inte gå över. Antingen får du göra slut eller se till att ni får hjälp.

• Anonym (Hm)

Ett år är ingenting mot en livstid. Du anar Inte hur ensamt det är att faktiskt vara gift men en sån person i tro att de kommer mogna. Någongång. Ge en seriös chans, men via mejl/sms eftersom han inte kan föra ett samtal. Var tydlig med vad som måste sluta omgående, men var också beredd på ett omoget svar tillbaka. Ta ditt beslut efter det. 

• Anonym (Kent)

TS har troligtvis valt honom pga hans barnsliga och lättsamma sida från början.

• Anonym (M)
    Anonym (Mmm) skrev 2025-10-15 17:37:59 följande:
    Självklart är han inte speciellt intelligent, men det han gör vägs väl inte upp av att ha intelligenta samtal med vänner? 

Problemet är väl inte hans intelligens utan han gränslösa beteende.
    Ja det stora problemet är ju beteendet. Men någon med det beteendet är nog ganska intelligensbefriad. 

Och ja, om man har en störd person hemma som uppför sig som en brunstig hund, skulle en konversation med Einstein inte väga upp detta grottmansbeteende. 
  • Anonym (Veva)

Grabben gillar helt enkelt att veva.
    Han tycker det är skoj när kuken tittar fram.

• Anonym (En del fattar inte bättre,  nej)

Jag har en ex-kollega som nog hade kunnat bete sig så, han var den obotliga singeln.

Och jag har tolererat hans humor på jobbet men det beteende du beskriver (att köra upp fingrar i någon som försöker tala med en) hade gett mannen en rak höger i ansiktet. 

Jag tycker du ska låta honom vakna med en rejäl morot och glidmedel mellan skinkorna och se om han skrattar då också.

• Anonym (Veva)
    Anonym (En del fattar inte bättre, nej) skrev 2025-10-16 18:31:22 följande:

Jag har en ex-kollega som nog hade kunnat bete sig så, han var den obotliga singeln.

Och jag har tolererat hans humor på jobbet men det beteende du beskriver (att köra upp fingrar i någon som försöker tala med en) hade gett mannen en rak höger i ansiktet. 

Jag tycker du ska låta honom vakna med en rejäl morot och glidmedel mellan skinkorna och se om han skrattar då också.

Eller varför inte binda honom och få honom tro att något kul ska hända. Sedan bajsa honom i ansiktet.
  • Anonym (L)

När jag läser det här undrar jag vem som har gjort dig så illa att du tror att det här är en normal relation?

Det du beskriver är inte omognad utan kränkningar av din integritet och övergrepp. Att föra upp fingrarna i någon utan samtycke är dessutom brottsligt. 

Nej, detta är inte på något sätt normalt utan destruktivt och farligt. 

Mitt råd till dig är att gå i terapi och reda ut varför du inte har någon känsla för gränser och integritet. 

Jag menar absolut inte att skuldbelägga dig för hans beteende utan att du måste vara rädd om dig själv och se ditt eget värde. 

Du är värd en normal sund relation med en man som lyssnar på dig, respekterar dig och beter sig som en vuxen person. 

Bara gå och vänd dig inte om. 

• Anonym (noname)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-10-15 10:35:06 följande:

Vilken vedervärdig människa till sambo! Det du beskriver är värre än barnsligt, det är symtom på en sjuklig sexfixering. Han tycks sexualisera allt och drar sig inte för att ta till ett våldsamt beteende. Du borde polisanmäla honom för att han trycker upp fingrar i dig mot din vilja, det är en slags våldtäkt.
    Packa dina saker och dra -  han är inte frisk i huvudet!
    Det finns vettiga killar, det här är en vettvilling!

• Anonym (Maja)
    Anonym (L) skrev 2025-10-18 10:42:37 följande:

När jag läser det här undrar jag vem som har gjort dig så illa att du tror att det här är en normal relation?

Det du beskriver är inte omognad utan kränkningar av din integritet och övergrepp. Att föra upp fingrarna i någon utan samtycke är dessutom brottsligt. 

Nej, detta är inte på något sätt normalt utan destruktivt och farligt. 

Mitt råd till dig är att gå i terapi och reda ut varför du inte har någon känsla för gränser och integritet. 

Jag menar absolut inte att skuldbelägga dig för hans beteende utan att du måste vara rädd om dig själv och se ditt eget värde. 

Du är värd en normal sund relation med en man som lyssnar på dig, respekterar dig och beter sig som en vuxen person. 

Bara gå och vänd dig inte om. 

Jag tänkte också precis skriva samma.

Jag undrar också vad du råkat ut för för killar innan den här, om du tycker att han är snäll?! 

Det finns snälla killar!  Såna som är snälla på riktigt!

Nöj dig inte med detta, du är värd så mycket mer!!

Svar på tråden Barnslig sambo - överdriver jag?