Inlägg från: Anonym (T) |Visa alla inlägg
  • Anonym (T)

Chefen tar inte hänsyn till att jag har småbarn

Varför byter du inte till antingen bara natt eller dagtid med varannan helg på samma arbetsplats?

• Anonym (T)
    EpicF skrev 2025-10-16 12:17:05 följande:
    Ts fick inte jobba enbart dag eftersom hon har skiftarbete, med dag, kväll och helg. 

Så ska hon jobba bara dag så får hon söka nytt jobb
    Om hon börjar på timmar på dagtid på den arbetsplats hon har så dyker det upp en fast tjänst förr eller senare. Eller bara meddelar
    Men då blir det inget obtillägg förutom varannan helg. Kanske lite att skon klämmer där också om ekonomin är en stor del i det hela.

Nu har jag inte jobbat just skift inom vården, om inte dag, kväll och varannan helg räknas som det? Inga delade turer sen jag var tonåring då kommunen slutade med det. Andra kommuner har inte haft det. Dag kväll och varannan helg ser jag som ett normalt schema i vården.
    Oavsett, hur mycket skift man än arbetar så är det osannolikt att ts jobbar varje helg som skrivs i ts. Borde vara ledig en del vardagar också.
  • Anonym (T)

Skickade för tidigt.

Ska vara Eller bara meddelar sitt intresse att jobba tex 7.30-16.30 och varannan helg där hon jobbar nu. Finns alltid de som hellre önskar arbeta tex 13.00-22.00 på heltid.

• Anonym (T)
    Anonym (Ansvar för sina val?) skrev 2025-10-17 08:05:26 följande:
    Tack för det bästa och det mest självklara inlägget i hela tråden.
    Tack!
    Självklart ja. Men vad har det med vabb att göra?
Svar på tråden Chefen tar inte hänsyn till att jag har småbarn