Chefen tar inte hänsyn till att jag har småbarn
Min sambo jobbar inom vården,på samma sätt som dig första året efter mammaledigheten jobbade hon 50% , sen ett år med 75% och sen ett år 95% , nu är sonen 5år och hon skall precis gå upp på 100%
Genom dessa åren har det varit skit-schema med många kvällar - 8-20pass på helgen......men när hon jobba deltid var det ett mindre problem. Just nu har hon ett jättebra schema, få kvällar dock ändå varannan helg ändå, dagtid en helg och kväll andra helgen.
Sen har min sambo gått utbildningar för att bli handledare, hon är även ansvarig för de äldres aktiviteter och det gissar jag bidrar till att chefen behöver henne där mer på dagarna än kvällarna. Det positiva är att hon har bred kompetens numera och landar oftast högst i lönepotten. Så det finns vägar ut även där du står.
Dock så är det fortfarande så att hon har tidig, mellan och sen semester, jag jobbar inom industrin och är alltid låst till industrisemestern så vi har gemensam semester var tredje år.
Men så är livet, man får spela med de korten man har alternativt jobba för en bättre hand.
Sätt dig i en position där du behövs mer dagtid, du kommer sannolikt inte vilja jobba kvällar när barnen är större heller så det är nog inget problem bara nu när de är jättesmå.
lycka till