• Tiffani

Nån som har endagslinser som månadslins?

Ja, är det nån som använder endagslinser mer än en dag? De måste ju hålla för rengöring, så vilket märke använder ni??

Ska kanske tillägga att jag haft linser utan problem sen jag var 15, så jag vet allt det med farligheterna med linsexperiment! Behöver inga såna råd alltså..

• Svar på tråden Nån som har endagslinser som månadslins?
  • Pindus

jag har focus dailies o använder de bara en dag, aldrig testat att göra ren dom...jag har endagslinser av en anledning - jag är lat *S* vill ha färgade men då måste jag ha månads, få se om man ska orka :)

• Tiffani

Bekvämast att slänga dem efter en dag ju! Men ingen som gjort som det skrevs om i tidningarna för ett tag sen? Återanvänder dem?

• milimina

näää, fy bubblan

jag har å andra sidan endagslinser eftersom jag fick problem med konjunktivit efter att ha använt varje-dag-linser i ett år. så de blir riktigt torra och fulla med avlagringar när jag använt dem.

dessutom är det så himla skönt att bara kunna slänga när man är klar, slippa kladda med rengöring och vätska

• Indianica

Nix, man jag har haft endagslinser och jag fattar INTE hur de menar att man skulle kunna ha dem i en månad? Jag menar, de är betydligt tunnare och sladdrigare än månadslinser. Min erfarenhet av att ha haft endagslins i typ 3 dagar när de övriga var slut, var att de gick sönder när jag gnuggade de rena med vätska. Du kan ju prova, men jag tror inte dte funkar för de har inte samma kvalité som månadslins utan går sönder lättare, gjorde mina iaf

• Lundkvist

Jag använder mina Focus Dailies i upp till 14 dagar. Jag tycker att det fungerar jättebra. Jag använder vanlig linsvätska i som de får ligga i under natten.

• sophi

Jag använder oxå mina Focus Dailies upp till 14 dagar, funkar superbra för mig me!! Använder gnuggfri linsvätska. man kan ju allid sänga dem om de känns torra.

• Maliiiiin

Jag använder mina dagslinser i 2-3 dagar ibland! Ser dock till att rengöra dem ordentligt. Tror inte att det är någon fara så länge de inte går sönder.

• Danbala

Jag gjorde det förut när jag hade dålig, dålig ekonomi. Ögonen känns lite gladare när man bara använder dem en gång, men jag tog ingen skada av den period då jag snålade på dem.

• Danbala

(Och så skönt att inte syssla alls med rengöring. Ta ur och sätta in linser när och var som helst!)

*latast i världen*

Svar på tråden Nån som har endagslinser som månadslins?