• Anonym (J)

Släppas mjukt eller rakt?

Jag har gett upp på ett situationship som inte verkar leda nånstans, men jag vill väldigt gärna ha kvar vänskapen...

Vad föredrar du? Att själv märka det på skiftet i energi och närvaro, eller få det sagt rakt? Och vad säger man isf, när det inte finns något uttalat, bara flörtande?

• Svar på tråden Släppas mjukt eller rakt?
  • Anonym (Benke)

Är det verkligen så klokt att vara vänner om nån av er nånstans vill ha mer?  Känns ju som falska förhoppningar litegrann...  

• Anonym (J)
    Anonym (Benke) skrev 2025-10-16 20:53:58 följande:

Är det verkligen så klokt att vara vänner om nån av er nånstans vill ha mer?  Känns ju som falska förhoppningar litegrann...  

I slutändan är det ju hans beslut, men jag hoppas att det kommer gå. Jag har försökt driva vad det nu varit framåt i flera månader och har fått så mixade signaler. Supersöt ena dagen, för att sen få frånvaro, och så repeat. Till slut gav jag upp och DÅ började han reagera och visa mer intresse... jag orkar inte mer berg och dalbana. Ger jag det en chans till kanske han drar sig tillbaka igen?

Poängen med tråden var dock inte det, utan hur man lämnar en relation som aldrig riktigt blev nåt.
  • Tukt

Varken eller. Man ska göra det tydlig, ärligt och pedagogiskt. 

• Anonym (Benke)
    Anonym (J) skrev 2025-10-16 22:52:04 följande:
    I slutändan är det ju hans beslut, men jag hoppas att det kommer gå. Jag har försökt driva vad det nu varit framåt i flera månader och har fått så mixade signaler. Supersöt ena dagen, för att sen få frånvaro, och så repeat. Till slut gav jag upp och DÅ började han reagera och visa mer intresse... jag orkar inte mer berg och dalbana. Ger jag det en chans till kanske han drar sig tillbaka igen?

Poängen med tråden var dock inte det, utan hur man lämnar en relation som aldrig riktigt blev nåt.
    Min reflektion var väl egentligen ett svar som du kanske inte vill ha.  Om man inte kan prata ut om situationen komma överens om vad man är och om man ska ta det vidare så kan man helt enkelt inte vara vänner heller. Då får man bryta och låta det ta slut där på både flört ocj vänskap 
    Annars är risken överhängande att flörten ändå nånstans fortsätter och man fastnar i sitt situansionship lik förbannat.  
  • Anonym (J)
    Tukt skrev 2025-10-16 22:57:22 följande:

Varken eller. Man ska göra det tydlig, ärligt och pedagogiskt. 

Hur är det varken eller? Det går ju under rakt isf.
Svar på tråden Släppas mjukt eller rakt?