Min partner svarar inte på SMS som inte är en fråga
Du säger ju att din särbo bekräftar dig på andra sätt. Så vad exakt är problemet med att din särbo inte svara på SMS som saknar en fråga, enligt dig?
Eller är det rimligt att svara eftersom det inte är något som jag skriver tvångsmässigt varje kväll.
självklart kan det vara andra saker som spökar, att jag reagerar på detta nu och inte så mycket förr, eller u perioder. Men , varför är det min reaktion det är fel på? Han gör inget fel alls i att inte bekräfta mig? Handen på hjärtat, hur många av er hade tyckt det var okej beteende vid en konversation mellan en vän eller familjemedlem, att inte svara något när någon skriver godnatt eller ha en trevlig kväll.
Som jag skrev i ett senare inlägg så skrev jag fel där, menade svarat mig, inte bekräfta mig.
jag tycker man svara om någon önskar trevlig helg eller om någon önskar mig en trevlig kväll. Känns otrevligt annars. Men egentligen är det ju skitsamma. Något jag tycker är viktigt tycker inte du är viktigt, och nåt du tycker är viktigt tycker inte jag är viktigt. Men utifrån svaren i denna tråd är jag ett ufo som tycker det är märkligt, och det var Lite det jag ville veta
Jag kan ju tycka att i en relation behöver man anstränga sig för att ens partner ska må bra. Och om en sån enkel sak som att svara på ett SMS, som de allra flesta människorna gör av ren artighet, skulle få ens partner att må bra tycker inte jag det är högt ställda krav.
jag gör ju massa saker för min partner som jag vet han mår bra av men som jag inte lägger vikt vid, eller ens själv mår bra av, för att möta hans behov.