• Väggblomman

Konstigt att gå på konsert själv?

Är det konstigt att gå på konsert själv? 

Jag har ingen att gå med och skulle så gärna vilja se Hurula när han kommer till stan. Det är en stå-konsert, som jag antar kommer bli ganska "röjig". Är det konstigt att vara där utan något sällskap? 

• Svar på tråden Konstigt att gå på konsert själv?
  • Jesper f

Nej, tycker jag inte. Varför skulle det vara det? Jag kan garantera att du inte kommer vara den ända, och är du bara på socialt humör tror jag du ganska snabbt hittar sällskap på konserten att vara "ensam" tillsammans med :) 

• Anonym (B)

Inte alls konstigt.
    Vuxna går ofta på konsert eller på bio för att se en konsert eller en film.

Är du väldigt ung att du tycker att man kan bara gå med kompisar för annars " folk ska tycka att man är konstig" ? 

• välbärgad man i mina bästa år

En vanlig konsert som varar några timmar en kväll - inget konstigt alls. Har själv gjort det många gånger. 

Däremot en musik- och eller pop/rockfestival typ Roslidefestivalen eller Sweden Rock åker man ju till med sin partner eller ett helt gäng. Glad

• Anonym (Henny)

Jag hoppas att det inte är det i alla fall, för jag har gjort det ett par gånger. :)

• Anonym (själv)

Nån annan kan väl inte gå för dig. Du måste gå själv om du vill vara på konseren.
    Eller blandar du mellan själv och ensam?

• Anonym (Henny)
    Anonym (själv) skrev 2025-10-17 15:57:52 följande:

Nån annan kan väl inte gå för dig. Du måste gå själv om du vill vara på konseren.
    Eller blandar du mellan själv och ensam?

Att veta är silver. Att ha social kompetens nog att inse när man bör hålla tyst om det man vet är är guld. 
  • Anonym (Äsch då)

Nej, inte konstigare än att gå på bio själv. Att gå på tivoli eller nöjesparker däremot. Det tror jag är ganska udda. Brukar nästan bara se sällskap där, mindre som större. 

• Anonym (-)

Jag går ofta på konsert själv. Skämdes lite i början men har slutat med det. Konserten är viktigast, att hitta någon att gå med är trevligt men sekundärt.

• Queen81

Huvudsaken är att du får uppleva det du vill uppleva. Vad någon annan eventuellt tycker om det är helt oviktigt.

• Tukt

Inte det minsta. Träffar du ingen där du känner så kan du ju alltid skaffa nya! 

• Anonym (Tre)

självklart inte, gå du dit ensam

• anna0911

Klart du går själv! Köööör. Sådär tänkte jag för länge sen men nu vid 50 har jag kommit fram till att inte en käft bryr sig. Skulle nån bry sig så är det deras problem. Ha kul!

• Anonym (A)

Inte det minsta konstigt alls.

• Anonym (SA)

Jag var på konsert ensam i fredags, jag var på konsert ensam ikväll. Jag har börjat föredra att gå ensam! Slippa anpassa sig efter någons konstiga idéer! Kör bara, ha så kul!

Svar på tråden Konstigt att gå på konsert själv?