Inlägg från: Anonym (Tjejen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjejen)

Bonus son hatar mig - separation

Hon låter inte helt stabil efter vad du har skrivit även om det inte finns så mkt att gå på. Bråka sådär med barn hemma som hör, oacceptabelt enligt mig. Skaffa barn efter 4 månader, där är ju du delaktig och även det är en varningsflagga.

Att hon kastar ut dig sådär är som en sorts mardröm, jag håller med. Jag menar att du kan ju ordna allt praktiskt med att gå isär men att vara med någon som är som en vindflöjel, det blir inget bra liv alls. Jag får lite borderline-vibb faktiskt, det går inte att leva i om det är så det ligger till. Om ni ändå skulle fortsätta tillsammans så är det inte osannolikt att liknande situationer skulle upprepas. Det skulle bryta ner dig. Frågan är hur stabil du själv är om du säger sårande saker som du nu ångrar så djupt.

Jag tycker att du ska ta dig en allvarlig funderare på om detta ens är något du vill ha och se till att skaffa nån annanstans att bo. Ordna praktiska saker så att du har en stabil grund för dig själv. Se på situationen utifrån där du bortser från dom starka förälskelsekänslor det låter som att du har.

• Anonym (Tjejen)
    KimLinnefeldt skrev 2025-10-20 14:38:16 följande:

Ni måste komma överens om att ni inte är överens. Att ni båda har problem med humör och känsloliv. Om ni är beredda att gå igenom parterapi så kan det öppna för en lyckligare framtid. 

Japp. Dom där mönstren kommer annars att upprepa sig i nya relationer ändå annars. Fast hon låter ju inte som att hon är där att vilja gå i parterapi, men man kan ju hoppas att det ändrar sig om saker lugnar sig. Att kunna reglera sina känslor är otroligt viktigt, svårt tyvärr men skadar inte att lära sig bättre.
Svar på tråden Bonus son hatar mig - separation