Inlägg från: Anonym (Linda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linda)

Bonus son hatar mig - separation

Vad bra att du är på en trygg plats! Se till att få några tider flr samtal bokade innan du åker därifrån. 

Har du någon lugn och trygg plats att ta vägen när du skrivs ut? 

Du och din tjej, har ni några kända funktionsnedsättningar eller så? Växte ni upp i ok familjer? Jag tänker att det är ovanligt att bete sig som ni och att om något annat ligger bakom kan det vara bra att identifiera vad det är för att förstå vad som händer och vad ni behöver göra för att kunna bete er som folk mot varandra igen. 

• Anonym (Linda)

..och det ni gör som jag tycker är ovanligt och tyder på att det finns bakomliggande svårigheter är både sättet ni bråkar på och att ni har gått väldigt fort fram i er relation, trots att det finns barn inblandade. Finns det svårigheter med känsloreglering, impulsivitet och konsekvenstänkande? Har ni bra förebilder från barndomen när det kommer till familjeliv? 

• Anonym (Linda)

Var allt helt problemfritt tidigare? Kan din tjej ha drabbats av psykisk sjukdom i samband med graviditeten? Har hon haft någon psykossjukdom tidigare i livet? Bipolär sjukdom? 

• Anonym (Linda)

Sorry för att jag spammar! OM din tjej drabbats av psykisk sjukdom är det viktigt att hon får vård. Har hon bra kontakt med sitt barns pappa? Finns det folk som har insyn i hennes och sonens liv och märker om något är fel? 

• Anonym (Linda)
    Anonym (J) skrev 2025-10-22 10:48:09 följande:
    Ta hand om dig och försök hitta någon som du får prata med om vad som har hänt, som en kurator på vårdcentralen eller en diakon i svenska kyrkan (man behöver inte vara religiös för att göra det)!

Ring Jourhavande medmänniska om du vid ett enstaka tillfälle känner att det blir för mycket.

Sedan tycker inte jag att ett halvår är för kort tid för att flytta ihop om det känns bra. Skulle själv kunna göra det. Sedan blev partnen med barn efter ytterligare 4 månader. Jag tycker inte heller att det är så hemskt konstigt. Skulle man vänta flera år på både att flytta ihop och sedan med att skaffa barn, så skulle inte många barn bli gjorda. 
    Problemet för Ts familj är att ett barn redan är gjort - flickvännens son - och då kan man inte rusa fram i sin relation precis som man vill utan måste utgå från vad som är bäst för det barn som redan finns i familjen. 
Svar på tråden Bonus son hatar mig - separation