Inlägg från: Anonym (Pelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pelle)

Bonus son hatar mig - separation

Skogshuggaren85 skrev 2025-10-19 12:08:19 följande:
    Varit tillsammans i över ett år.
    har definitivt känt och funderat över det du säger själv.
    Vad är din ursäkt att rusa in i det så snabbt då?
    Ja, hon låter instabil, men du har också en roll i det här med att flytta ihop och skaffa barn för tidigt, ta ditt ansvar för det.

Spontant låter det som om ni inte ska vara tillsammans.
  • Anonym (Pelle)

Har hon isolerat dig eller varför har du inga vänner där ni bor?

• Anonym (Pelle)
    Skogshuggaren85 skrev 2025-10-19 12:27:17 följande:
    Att allt kändes rätt och att vi ville samma saker och att det har varit underbart fram tills nyligen.
    tar mitt ansvar försöker bara förstå och se en väg framåt.
    Men du tror hon är en golddigger som den andre påstod, trots att allt varit så fantastiskt?
    Vad är ditt ansvar i att det gått för snabbt, kan inte hon också bara dragit med av att allt kändes bra och nu har det hänt nåt med henne?
  • Anonym (Pelle)
    Skogshuggaren85 skrev 2025-10-19 12:29:53 följande:
    Ja den första tiden var underbar och hon har vänt sig till någon för att prata och få bukt med sina raseri utbrott som kommit den sissta tiden då vi pratade om att det kanske vore bra men det hade bara vart ett möte fram tills detta hände.
    Ändrade det sig när hon blev gravid?
    Hormoner plus npf eller psykiska problem som kommer upp?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (L) skrev 2025-10-19 12:25:10 följande:

Utelämnar du information TS? Vad har du sagt till henne? Har du hotat henne på något sätt?

Antingen är din sambo psykiskt instabil eller så får vi inte hela bilden. 

Exakt.
  • Anonym (Pelle)
    Skogshuggaren85 skrev 2025-10-19 12:42:35 följande:
    Är inte från staden jag bor i samt flyttade hit för en relation som varade 15år så jag blev isolerad pga henne samt är jag aningen introvert så har bara ytliga relationer med arbetskamrater och diverse personer jag spelat och med över åren.
    Så på över 16 år har du inte lyckats bygga upp ett eget liv och har inga vänner?
  • Anonym (Pelle)
    Skogshuggaren85 skrev 2025-10-19 13:19:23 följande:
    Hör dig och ja en dyrköpt läxa och lätt att vara efterklok.
    38-40 år
    Jag antar att du är född 85. Du har bott i din nya hemstad sen du var i 20-årsåldern och är nu 40. 
    Har du varit singel och nöjd?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (reflektion) skrev 2025-10-19 13:53:28 följande:
    Det känns onekligen som att knaper ekonomi har påskyndat beslutet. Men frågan är väl om TS kommer att kunna förbättra sin situation ihop med en instabil kvinna, vare sig vi nu talar ekonomi eller allmänt. Eller om detta trots allt mest handlar om graviditetshormoner som spökar rejält?

TS, vad säger andra om den här kvinnan? Har hon vänner som du träffat, träffar hon sin familj, hur är relationen med papppan till hennes barn?

Jag har redan skrivit att jag inte tror de borde vara tillsammans.

Ju mer TS skriver desto mer framkommer att han också är instabil. Inte konstigt att det blir kaos när de är tillsammans.

• Anonym (Pelle)
    Xenia skrev 2025-10-19 14:28:08 följande:
    Det verkar som du har otur med dina kvinnor. Varför tog det första förhållandet slut? Har du stort behov av att leva ihop med en kvinna,  så stort att du inte ser några varningsflaggor? Hursomhelst tycker jag detta låter som ett förhållande i helvetet. Det bästa är om ni separerar. Ingen kontakt mer, såvida hon inte föder barnet iaf, då tvingas ni ju ha viss kontakt om barnet.
    Håller med.
  • Anonym (Pelle)
    Motherinlaw skrev 2025-10-19 19:45:33 följande:

Jag har varit i din sits och i mitt fall så var de det som knäckte vårat förhållande, sonen dock betydligt äldre kunde inte acceptera mig och mamman lät sonen rasera allt vi hade under åratal tillsammans. 

Jag lider verkligen med dig ts, din situation är fruktansvärd. 

Ta hand om dig

Nu läser du bara in din egen situation i trådstarten. Sonen är på intet sätt problemet här, TS och sambon är det.
Svar på tråden Bonus son hatar mig - separation