Inlägg från: Amandis000 |Visa alla inlägg
  • Amandis000

Varför kontaktar hans kompis mig ??

Hej! Varför kontaktade min fd flörts kompis mig på snapchat ?? Jag fick en vänförfrågan från min tidigare flörts kompis i förrgår på snapchat jag vet inte ens vem hans kompis är ?! Jag såg på fb att dom hade gillat varandras bilder. Mannen frågade mig massa saker och ville se bild på mig fast han verkar ha fru.. jag och min fd flörts har ingen kontakt för tillfället efter ett bråk för ca 3 veckor sen när jag sa åt honom att han om han lämnade så behövde han inte komma tillbaka igen.. ( jag har varit less på att han kommer och går fram och tillbaka och ena stunden så är han gullig och flörtar och vill ses och nästa stund är jag som luft ) han blockade mig på fb efter mitt meddelande och sen dess har vi inte haft någon kontakt. Jag ångrade meddelandet och tog bort och skickade sen ett meddelande till honom på TikTok där jag skrev och bad om ursäkt och hoppades att det var bra med honom. Sen nån dag efter det så hade han lagt upp ett klipp på TikTok där han inte verkade må så bra. Han verkar osäker på vad han känner för mig. Och dagen efter det så skickade hans kompis till mig? Förstår helt ärligt inte varför min fd flört bryr sig hur jag mår m.m för han har börjat träffa en annan tjej men enligt honom så är dom inte tillsammans och dom har inte träffats så länge men det var därför vi slutade prata lite för att han sa att han hade träffat nån och för att han sa att det inte går att träffas just nu pga av hans jobb och avståndet mellan oss ( han jobbar som resturangchef och jobbar typ varje dag och vi bor 6 h från varandra men vi är från Uppsala båda två och han har sin familj i Uppsala ) hans sa inte att vi aldrig kommer att träffas eller att han är ointresserad men att det inte går just nu. Jag är övertygad om att min fd flört är inblandad i varför hans kompis hörde av sig till mig han kanske tror att jag skulle börja flörta med hans kompis och sen skicka bilder till honom som hans kompis sen skickar vidare till honom.. jag skickar gärna bilder m.m till min fd flört om han väljer att höra av dig i framtiden igen men då får han satsa seriöst på oss och jag tänker knappast skicka bilder till hans kompis. Varför tror ni kompisen hörde av sig till mig ? Min fd flört hade blockat mig på snapchat tidigare i våras så jag och hans kompisar hade inga gemensamma vänner min fd flört måste ha pratat om mig nån gång och berättat mitt användarnamn för sin kompis och bett hans kompis att skriva till mig .. det känns väldigt skumt och obehagligt alltihop känner mig förvirrad och fattar ingenting

Svara
  • Svar på tråden Varför kontaktar hans kompis mig ??
  • Amandis000

Dom som inte har nåt vettigt eller trevligt att säga kommer ignoreras

• Amandis000
    Motherinlaw skrev 2025-10-19 19:41:48 följande:

Skriv och fråga? Hur ska vi veta? 

Kan inte kontakta min fd flört för han blockade mig efter vårat bråk.. och vet inte hur jag få tag i hans kompis igen
  • Amandis000
    Anonym (Elsa) skrev 2025-10-19 19:44:14 följande:

Antagligen en snuskhummer aom drar i de trådar han kan. Skulle inte påstå att detta är ovanligt. Du är nog inte ensam tjej på hans snaplista 

Ok , men han var ju tydligen kompis med min fd flört och jag känner inte människan överhuvudtaget så förstår inte varför han frågar om jag är kär i min fd flört och vill ha bilder m.m känns som att det är nåt skumt
  • Amandis000
    Anonym (Elsa) skrev 2025-10-19 22:26:59 följande:
    Liknande har hänt mig. Finns många slemproppar. Jag hade inte svarat 
    Ok, jag valde att svara för jag blev nyfiken och egentligen vill jag ju att jag och min fd flört får kontakt igen och att vi börjar dejta seriöst men det är väl upp till honom nu antar jag. Han har ju hållit på flera gånger fram och tillbaka förut så får väl se när han hör av sig nästa gång.. jag tror en anledning till varför han håller på som han gör är för att han har adhd men jag vet inte. Jag skickade iaf ett sms till min fd flört om att hans kompis hade hört av sig till mig och jag funderade in han visste nåt om det men inget svar än iaf
  • Amandis000
    Anonym (Hmm..,,) skrev 2025-10-20 21:41:38 följande:

Han vet troligen att du gärna skickar nakenbilder och är naiv samt lättlurad. Han driver med dig tror jag.

Din f.d flirt har du som du själv vet HELT förstört vidare kontakt med pga det sinnessjuka du gjort. Han vill med största sannolikhet aldrig mer ha med dig att göra men har kanske berättat om att du gärna skickar bilder eller nåt. OM de ens har pratat alls eller om det bara är en slump. Din f.d flirt har garanterat (100%) inte sagt några trevliga saker om dig i så fall.

Kul att du redan stalkat den mannen också.

Nej jag skickar inte nakenbilder till vem som helst då ska dom förtjäna det först och jag är inte naiv och lättlurad.

Ja vi får väl som sagt se.

Haha jag har inte stalkat hans kompis det var hans kompis som kontaktade mig från ingenstans.
  • Amandis000
    Anonym (Hmm..,,) skrev 2025-10-20 23:23:39 följande:
    Hur hittade du att han kommenterat bilder på din förra flirt och att han är gift? Att de ens (möjligen?) känner varandra? Skrev han att han känner din förra flirt och att han är gift?

Försök att INTE kontakta hans fru nu bara, klarar du det tror du?
    Därför jag såg det när jag kollade vem som hade gillat min flörts profilbild på fb och min flört har gillat din kompis profilbilder också. Min flört har gillat sin kompis bilder med omtanke reaktion och med hjärt reaktion och det ger man väl inte till vem som helst. Han hade ett ovanligt både förnamn och efternamn och när jag sökte på han så stod det på mrkoll att han är gift med en kvinna. Skulle tro att min flört och hans kompis är rätt nära vänner för hand kompis sa att dom har känt varandra i 12 år
  • Amandis000

Detr inte stalkning att kolla vem som gillat nåns bilder på sociala medier om det nu är så hemligt så får dom väl ställa in så bara dom själva kan se det isåfall 

• Amandis000
    Anonym (Cc) skrev 2025-10-21 08:37:34 följande:

Svara inte, fd flörtisens kompis vill antingen ha en affär med dig, vid sidan om sitt vanliga förhållande eller så är han bara ute efter foton på dig. Kanske för att visa för din fd flört och retas med honom om det.

Sedsn tycker jag det låter som din fd flört tyvärr är väldigt ointresserad av att ha kontakt med dig och utveckla ett förhållande. Han har dragit sig tillvaka för många gånger på olika sätt. Så det bästa du kan göra är att lägga ner det hela, sörja att det i te blev något och försöka leta efter någon annan.

Ja jag svarade ju för att jag var nyfiken jag är inte intresserad av hans kompis överhuvudtaget och tänkte inte skicka avklädda bilder till hans kompis iaf. Varför skulle han visa för min flört och retas med honom ?? Finns väl ingen anledning min fd flört skulle väl ändå inte bli svartsjuk eller bry sig för han skrev ju för några veckor sen att han hade börjat träffa nån men vet inte hur det har gått mellan han och den tjejen det kanske bara blev en kort fling mellan dom jag har ingen aning
  • Amandis000
    Anonym (Cc) skrev 2025-10-21 08:42:11 följande:

Människor med ADHD kan också binda sig vid någon och vara i ett långt förhållande, nej din fd flört är nog bara tveksam till om han vill vara med dig. Kanske att han kontaktar dig när han inte har något annat på gång. 

Jaha men varför tvekar han då ? Ja det kanske han gör men jag tänker inte sitta och vänta på honom hela livet 
Svar på tråden Varför kontaktar hans kompis mig ??