• Anonym (H)

Vattenskada?

Jag lyckades snubbla över en hink med 5 liter vatten som stod i hallen när jag rengjorde golvet. Vattnet rann ut nära ett hörn så det blev en hel del vatten just där. Det är dessutom en glipa under listen så jag kunde inte torka helt där. Torkade upp med en handduk så snabbt jag kunde. 

Finns det risk för vattenskada? Det är klinkergolv i hallen men vet inte vad det är för material under.  

• Svar på tråden Vattenskada?
  • Anonym (Betty)

Vattenskada blir det i regel om det kontinuerligt under lpng tid läcker lite vatten utan att man märker det och därmed inte torkar upp.

En större mängd vid ett tillfälle som man torkar upp brukar inte vara någon fara. Inte ens den delen du inte kan torka upp borde vara ett problem. Det torkar upp av sig själv. Problemet är som sagt när det droppar kontinuerligt för då finns det ju ingen chans att torka upp

• klyban

Hade ett liknande problem och försökte med försäkringsbolaget, och de sade bara det får du fixa själv.
    Sen vet jag inte hur andra försäkringar fungerar och där sånt täcks av försäkring.

I mitt fall ett litet undermålig parkettgolv, och en tillbringare som jag vattnade blommorna med som hade småsprickor i sig.
    Och under natten så rann kanske ca2dl ut och fick en stav att få vattenskador och bågna.

Sen om det blir vattenskada eller inte är en bra fråga.
    Jag skulle satt en fläkt på detta direkt, och hjälpa till med att få det att torka upp snabbare.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Vattenskada?