Inlägg från: ResanTillMelonia |Visa alla inlägg
  • ResanTillMelonia

Varför sånt motstånd bland män när äldre kvinnor söker yngre män?

Därför att det är en norm, av biologiska skäl, att kvinnan ska vara yngre än mannen

• ResanTillMelonia
    Anonym (Ola) skrev 2025-10-20 20:48:12 följande:

Tråden är snart 2h gammal och inte en enda tumme upp/ner. Inga arga inlägg.

TS får nog inse att det inte är så stor grej.

Nä eller hur. Folk blir förbannade när man som kvinna föredrar äldre män.

nopp! Har inga Daddy issues. Växte upp med min pappa - som naturligtvis är äldre än min mamma
  • ResanTillMelonia
    Miss Sunny skrev 2025-10-20 23:18:42 följande:
    Du vet att genem åren, baköver i tid har makten i samhället legat hos männen. Några har missbrukat den makten till att utnyttjat yngre kvinnor.
    det är väl ingen som har utnyttjat något. yngre kvinnor i alla tider vänt sig till betydligt äldre män sv helt andra skäl än kärlek mellan dem
  • ResanTillMelonia
    Anonym (Ola) skrev 2025-10-21 04:21:23 följande:
    Tänk om det skulle vara så märkligt att det ibland även är/var kvinnorna som utnyttjade männen? Tror du tex att vackra kvinnor sprang omkring och svansade efter riktigt fattiga män?
    Ja exakt. fan vad jag är trött på det här. Träffade en kille för 5 år sedan som bara hade fått för sig att kvinnor är ett dunderlurat släkte osv osv. Så är det inte alls. Det sa mer om honom, höhö. Fetdissade honom efter det där uttalandet
  • ResanTillMelonia
    Anonym (Medelåldersplus) skrev 2025-10-21 08:35:44 följande:
    Den viktiga skillnaden är (oftast) att den yngre kvinnan hamnar i en utnyttjandesituation, oftast för att tillfredsställa hans kåthet och behov av någon som är oerfaren och som den äldre mannen kan köra med och manipulera. När det är äldre kvinnor som blir ihop med yngre män så handlar det oftare om kärlek och personkemi. Jag såg någon undersökning för ett antal år sen som visade på det. Jag ska länka till den om jag hittar den.
    Lurad hit och lurad dit, jag kanske har missat något väsentligt i livet men kvinnor lurar väl män lika mycket?! Finns knappast någon personkemi mellan en yngre man och en äldre kvinna
  • ResanTillMelonia
    Anonym (PL) skrev 2025-10-21 09:32:35 följande:

Jag tyckte att det var rätt trevligt att som 20-årig grabb få till det med en 45-årig kvinna. När jag själv börjar närma mig den åldern så börjar jag ifrågasätta det hela eftersom jag aldrig skulle kunna ligga med någon som åldersmässigt skulle kunna vara min dotter. Det är dock mina preferenser och jag dömer ingen.

Så länge båda gör det av egen fri vilja och mår bra av det så kör för sjutton. Bara trevligt. Kan säga att det var en rejäl egoboost för mitt sexuella självförtroende och jag lärde mig en hel del. Äldre kvinnor knullar dessutom så jädra mycket bättre! 

Tycker de flesta säger så. Har aldrig hört något motstånd från män om det
  • ResanTillMelonia
    Anonym (K) skrev 2025-10-21 10:42:59 följande:

Har aldrig hört talas om att män skulle ha problem med det. Gissar att TS bara vill skapa uppmärksamhet om något som inte är en realitet. 

Skulle precis skriva det. TS vill skapa en debatt från ingenting
  • ResanTillMelonia
    Miss Sunny skrev 2025-10-21 10:28:22 följande:
    Nu är det helt tydligt att du inte vet vad du pratar om.
    Jo då, jag är 37 själv. Har en kille på jobbet som är väldigt intresserad. Han måste vara 15 år yngre. det finns ingen personkemi mellan oss; i alla fall inte från min sida
  • ResanTillMelonia
    Anonym (Medelåldersplus) skrev 2025-10-21 08:35:44 följande:
    Den viktiga skillnaden är (oftast) att den yngre kvinnan hamnar i en utnyttjandesituation, oftast för att tillfredsställa hans kåthet och behov av någon som är oerfaren och som den äldre mannen kan köra med och manipulera. När det är äldre kvinnor som blir ihop med yngre män så handlar det oftare om kärlek och personkemi. Jag såg någon undersökning för ett antal år sen som visade på det. Jag ska länka till den om jag hittar den.
    På vilket sätt är man utnyttjad när man vet vad man är med på? Börjar lukta troll om dig
  • ResanTillMelonia
    Anonym (Pga gnället) skrev 2025-10-21 11:56:42 följande:

Jag brukade inte vara motståndare till det men jag har blivit det. Har en vän med mycket yngre sambo och hon gnäller hela tiden på att han är så omogen. Newsflash: 24 åriga killar är omogna.

De har varit ihop i 5år nu och tanten (46) har gnällt över honom i 5 år.

Ja det där har jag också hört talas om. Omogna killar och tanter som tröttnar snabbt. Kvinnor vill ha äldre män, så är det bara
  • ResanTillMelonia
    Anonym (Ola) skrev 2025-10-23 16:04:56 följande:
    Jag menar här på nätet. Ta valfri tråd om ung kvinna och äldre man. Dom blir nedlusade med okvädningsord.

I verkliga livet har jag inte hört det på samma sätt.
    Länka gärna något exempel
Svar på tråden Varför sånt motstånd bland män när äldre kvinnor söker yngre män?