• Anonym (Jaha?)

Avlyssnar min telefon mig?

Jag får upp reklam för diverse produkter som har med somnade att gör. Kuddar och sånt med bilder på typ snarkande människor.

Min nattduksbordet. Är jag och min man avlyssnade? Jag har inte googlat eller sökt för sådana besvär. Varför får jag upp så mycket sådan reklam? 

Men annars vet jag att vi snarkar emellanåt båda två, haha!

Vad har ni råkat ut för?

• Svar på tråden Avlyssnar min telefon mig?
  • Anonym (Jaha?)

.....produkter som har med snarkande att göra...( inte somnande, varför går det inte att redigera? )

• Anonym (Ja)
    Anonym (Jaha?) skrev 2025-10-22 16:17:32 följande:
    Avlyssnar min telefon mig?

Jag får upp reklam för diverse produkter som har med somnade att gör. Kuddar och sånt med bilder på typ snarkande människor.

Min nattduksbordet. Är jag och min man avlyssnade? Jag har inte googlat eller sökt för sådana besvär. Varför får jag upp så mycket sådan reklam? 

Men annars vet jag att vi snarkar emellanåt båda två, haha!

Vad har ni råkat ut för?

Telefonen kan avlyssna. vet att man tillåter det när man godkänner cookies
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Ja) skrev 2025-10-22 16:21:28 följande:
    Telefonen kan avlyssna. vet att man tillåter det när man godkänner cookies
    Nej det är en myt att telefonen avlyssnar.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Hej) skrev 2025-10-22 16:50:23 följande:
    Nej det är en myt att telefonen avlyssnar.
    Det är inte en myt. Min man arbetar inom cybersäkerhet.  Stäng av Siri så är problemet oftast löst. 
  • Nordinni

Självklart så avlyssnar mobilen. Det har hänt flera gånger i månaden att jag får upp reklam på mobilen som man har suttit och pratat om ( inte sökt upp). Även för min man. 

• Anonym (Hej)

Mobilen skulle ju dra jättemycket batteri om micken ständigt skulle va avlyssnad. Sen skulle det dra massa data om man inte surfar på wifi. Naturligtvis så är telefonen inte avlyssnad. Ni inbillar er bara.

• Anonym (qwerty)

Ja vissa appar har tillgång till mikrofonen på din telefon. Det går att stänga av.
    Har du inte märkt det förrän nu?

• Anonym (Jaha?)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-10-27 16:09:07 följande:

Ja vissa appar har tillgång till mikrofonen på din telefon. Det går att stänga av.
    Har du inte märkt det förrän nu?

Nej, inte så här. Däremot har jag märkt stt jag får upp produkter som jag sökt på, så klart.

Men om mobilen ligger på nattduksbordet och någon av oss snarkar på natten känns det långsökt att det sen dagen efter börjar dyka upp annonser på nackkuddar och människor som sover med öppen mun, ha, ha!

Jag har inte ens sökt på specialkuddar! 
Svar på tråden Avlyssnar min telefon mig?