Inlägg från: Jimmy75 |Visa alla inlägg
  • Jimmy75

Dålig förälder?

Anonym (Rick) skrev 2025-10-22 22:37:31 följande:
    Det enda som indikerar att du är en dålig förälder är att du inte sköter dina relationer.
    Inte sköter sina relationer????
  • Jimmy75
    Anonym (Rick) skrev 2025-10-23 07:51:58 följande:
    Ja, han är skild.

Dessutom svårt för dottern då de inte ens bor på samma ort. Snacka om att barnen får ta smällen för att föräldrarna inte skött sin relation.
    En smula smalt resonemang när ingen här vet något om deras relation. Finns många saker som kan hända i livet utan att man kan helt undvika dem. Finns inget som automatiskt säger att han har brustit här. 
  • Jimmy75
    Anonym (Rick) skrev 2025-10-23 07:51:58 följande:
    Ja, han är skild.

Dessutom svårt för dottern då de inte ens bor på samma ort. Snacka om att barnen får ta smällen för att föräldrarna inte skött sin relation.
    Mamman valde att flytta. Vad är hans bristande ansvar i det???
  • Jimmy75
    Spucks skrev 2025-10-23 10:52:01 följande:

En 12 åring ska väl kunna bestämma sånt själv.
    Sedan tycker jag det är jättetråkig när föräldrar bråkar om vem barnen ska vara hos. Ännu värre när bråket handlar om att båda föräldrar vill ha barnet mindre tid.
    Hoppas flickan vet inte vad ni håller på med.

Du har inte lekt med tanken på att pappan tänker lite längre än näsan räcker samt har en annan förmåga till konsekvenstänk än dottern och anser att det är viktigt att skapa så bra förutsättningar för en så bra relation som möjligt till BÅDA föräldrar??? Han har med all säkerhet redan en stabil relation till dottern och barn generellt är undvikande av förändring och sånt som är lite jobbigt, så om det ska kämpas för att skapa/upprätthålla en relation mellan mor och dotter behöver han göra det eftersom inte mamman gör det.
  • Jimmy75
    Spucks skrev 2025-10-23 19:31:08 följande:
    En positiv relation utvecklas inte genom att bli tvungen att spendera tid med varandra mot ens vilja. Mamman har tydligen inget intresse att ha dottern hos sig särskilt mycket. Pappan verkar inte heller vara intresserat av att ha henne hemma mer än någon vecka. Stackars barnet.
    The defense rests, no further questions 🤦?♂️
  • Jimmy75
    Anonym (Rick) skrev 2025-10-24 06:31:39 följande:
    Vad han har för ansvar i att han valde en dålig mamma till sina barn?
    Visst fasen! Förlåt mig, jag glömde TOTALT bort att vi alla går runt med en QR-kod i pannan som man bara scannar och så får man veta allt man någonsin behöver veta om den människan. Vet du vad det bästa av allt är? Det här är en okänd hemlighet som du inte får berätta för någon?Schhhh!
    Men tydligen är det så, att när du väl vet vad du behöver om en människa och har gjort ditt val så förändras de inte?never ever. De förblir EXAKT likadana hela resten av livet, även du. Visst är du exakt samma människa idag som för 10 eller 20 år sedan, inte en enda förändrad åsikt, och kommer heller aldrig göra.
    ok det där sista blev ju fånigt. Det var ju liksom ingen svår gissning. Det visar du med all önskvärd tydlighet i ditt resonemang att reflektion och förändring inte är din grej riktig. Det är dock en vanlig företeelse bland många människo, att det händer saker i deras liv som gör att ett beslut som var bra en gång i tiden kanske inte är det för all framtid. 
  • Jimmy75
    Anonym (Rick) skrev 2025-10-24 06:31:39 följande:
    Vad han har för ansvar i att han valde en dålig mamma till sina barn?
    Kan du förresten säga var du köpte din kristallkula, eller om du nu spår i en tekopp. Jag vill också kunna veta redan nu vad min partner gör om 20 år från idag. För jag har förstått på dig att det tydligen är möjligt.
Svar på tråden Dålig förälder?