Anonym (Hanna) skrev 2025-10-23 09:49:49 följande:
Har du någon på jobbet som har diabetes eller som har en i familjen som har diabetes så har du ett svar gott nog där. Magsjuka kan innebära livsfara för diabetiker.
Jag hade också flytt hals över huvudet som kollega till dig då det absolut värsta jag vet är magsjuka, har helt feber i en vecka än magsjuka i ett dygn eller två.
Sedan gäller ju extremt noga med hygien både hos dig och kollegorna. Under pandemin lärde sig de flesta att tvätta händerna korrekt men idag verkar många glömt av det så här du fått med minsta lilla smittsamma bakterie som landar på fel ställe så ligger det snart fler kollegor däckade.
Men översta är det viktigaste: finns det diabetiker stanna hemma.
Jag har nedsatt immunförsvar och en influensa innebär alltid sjukhusinläggning för mig. Jag flyr ändå inte hals över huvud när kollegor är trötta och har ont i huvudet, eller när de har barn med feber hemma. Det är ju mitt problem, inte deras.
Och jag är ledsen, men din kräkfobi får du ansvara för själv. Självklart tvättar jag händerna noga, jag pillar inte på mina kollegor och jag känner efter om jag har symptom.
Vi har inga diabetiker i mitt arbetsgäng.