Inlägg från: Anonym (Beror på) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Beror på)

Nära relation kollega

Vad ni har för relation kan ingen utomstående avgöra. Jag har en supernära relation med en på jobbet, han hade sambo när vi började jobba ihop och jag var singel. Jag har nu också sambo men vi har en fortsatt nära relation och går ibland ut och äter tillsammans alla fyra. Vi gjorde tydligt klart på första jobbfesten att ingen av oss var intresserade av mer och det har aldrig, varken före eller efter det, varit flörtigt. Vi har inte ett jobb där vi kan prata privatsaker i 4 timmar per dag, men nog har vi pratat bort en timme ibland när det varit lite att göra.

Kontentan:
    Är du intresserad av honom? Backa. 
    Är han flörtig mot dig? Backa.
    Är det en relation någon av er känner behov av att dölja? Backa.

Vad jag förstår stämmer punkt tre in på honom, så av respekt för hans sambo och för att inte hamna i nån skit och drama, backa.

• Anonym (Beror på)
    Anonym skrev 2025-10-30 08:08:42 följande:
    Skulle då aldrig försaka min kärlek för en partner som han uppenbarligen inte verkar så intresserad av.

Man äger inte andra människor.  Skulle aldrig stjäla någons bil exempelvis.  Men en person är sin egen och var och en står sig själv närmast. 
    En kille som går bakom ryggen på en partner kan väl ändå inte vara så intressant? Om den situationen skulle uppstå får väl ändå den som är i ett samboskap ta sig ur det innan man inleder något nytt. Det kravet ställer man väl ändå av respekt både för sig själv som inte ska behöva vara någon side piece om det är kärlek och för dennes sambo som blir bedragen?
  • Anonym (Beror på)
    Anonym skrev 2025-10-31 05:31:11 följande:
    Beror helt på situationen faktiskt.
    Jag offrar inte min egen lycka för an annan för mig okänd person. 
    Pratar inte om att offra sin egen lycka utan om att göra det på ett snyggt sätt.
  • Anonym (Beror på)
    Anonym skrev 2025-10-31 11:58:23 följande:
    Jaja, alla gör som de själva vill.
    Man kan ju också försöka tänka sig in hur det skulle kännas när han gör samma sak mot dig sen...
Svar på tråden Nära relation kollega