Min sambo klarar inte av min relation till barnens pappa
Jag är både biologisk förälder och levt i bonusfamilj i 16 år så jag kan känna igen mig i båda sidor. Jag förstår så väl att man inte ska bråka i onödan men din sambo har rätt i att det också måste finnas sunda gränser som man måste kunna stå.på sig om kring den andra föräldern. Eftersom det såklart påverkar MIG och den relation jag lever i .
Att vissa gränslösa beteenden från ett ex påverkar min relation med ny partner var inget jag accepterade och hade nolltolerans för , det gällde även min partner och hans ex .
Ville jag ha en fungerande relation måste det finnas tydliga gränser man inte kompromissar om och är villig att strida för. Att man sen väljer fredligare vägar i andra frågor är en sak men det måste finnas bitar ett ex aldrig får kliva över
Kanske är du lite för översnäll mot ditt ex och som ju inte tycks fungera iallafall...? Kanske har din sambo rätt till viss del?
Reflektera över din sambos reaktion och vad det innebär i förlängningen att exet nånstans med din tillåtelse faktiskt saboterar din nuvarande relation . Ska det fortsätta i en eventuell ny relation också ? Jag tror inte riktigt att han överreagerar utan faktiskt ser sånt du själv inte tänker på.