Inlägg från: Anonym (Vilken relation är viktigast?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vilken relation är viktigast?)

Min sambo klarar inte av min relation till barnens pappa

Anonym (på) skrev 2025-10-27 12:02:22 följande:
    Är det allmänt att ens sambo ska bestämma vem man får fika med eller ses några ggr i månaden?
    Om det tar ifrån sambon flera möjligheter att umgås med en och göra saker på helgen så ja, det får man ha åsikter om anser jag. 

Ledig tid växer inte på trän för de flesta.

Tillägg: Situationen med utpressning över telefoner och att du förväntas lösa barnpassning på hans tid- jag hade blivit vansinnig om min partner lät sig köras över på det viset.

Du har inte bestämt hur exet ska jobba- då får han lösa det själv för barnen som en vuxen människa anser jag.

Och jag hade tyvärr haft svårt att respektera dig som en vuxen myndig person när du tar skit på det viset. 

Grässtrå77 skrev 2025-10-28 22:59:24 följande:
    Fast att ta hand om sina egna barn när pappan arbetar är ju inte direkt orimligt. Sen behöver ju självklart pappan meddela i god tid och helst själv vara flexibel i att ta barnen när TS behöver hjälp.
    I min värld delar man upp vårdnaden och sen sköter var och en sitt på sina dagar, om man inte ligger på sjukhus.

Jag har aldrig hört eller läst om en pappa som rycker in och fixar för att mammans jobbschema ska funka, det där går bara åt ett håll.

Våga vägra bli utnyttjad.
Svar på tråden Min sambo klarar inte av min relation till barnens pappa