Inlägg från: Anonym (Sofia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sofia)

Min sambo klarar inte av min relation till barnens pappa

Jag förstår din sambo då jag själv typ befunnit mig i samma sits. För mig kändes det som, som en annan användare också nämnde, att vi var tre personer i förhållandet. Barnens mamma skulle ha insyn och åsikter om ALLT vi valde att göra med barnen på min sambos veckor. Vad vi inte fick och fick göra (främst kring aktiviteter som badhus, nöjesfält osv). Allt skulle godkännas först, enligt henne, trots att de har delad vårdnad och han är fullt kapabel till att ta egna beslut för sina barn. Visst att man vill ha insyn i vad barnen gör på den andre förälderns vecka, full förståelse. Men att begränsa den ena föräldern till att göra aktiviteter eller liknande med barnen är bara sjukt.

Min sambo har alltid lagt sig platt för barnens mamma tidigare då han inte orkade med konflikter, vilket jag kan förstå till en viss grad, men det måste också finnas gränser för hur man beter sig, oavsett vad ens känslor säger. 

Men det har blivit mycket bättre för han har insett att hon kört med honom genom åren och sätter nu ner foten för vad som är okej att domdera i och inte. Hon är skitsur stundtals och blir ursinnig bara för att hon inte får som hon vill och för att hon inte är bekväm hit och dit. Det handlar enbart om hennes känslor. Inte med tanke på vad som är bäst för barnen.

De tog detta vidare i familjerätten och hon fick tillsägelse om att hon behöver backa för att första att det nu finns två familjer i barnens liv och inte en. TS borde nog boka in ett möte med familjerätten, för det hjälpte min sambo. 

Svar på tråden Min sambo klarar inte av min relation till barnens pappa