• Anonym (Miss crazypants)

Är jag tokig?

Jag har dejtat en man i 11 månader. Vi bor en bit ifrån varandra så vi träffas inte så ofta men vi pratar i telefonen flera gånger per dag. Ikväll när han slutade jobba ringde han mig för att säga att vi nog inte pratar mer ikväll för han skulle till ?familjen? och att han nog skulle sova direkt sen. 

Jag sitter här och undrar om han är med nån annan kvinna?..ibland kan han ringa sådär och förvarna att han kommer vara upptagen osv och jag tänker alltid att det verkar skumt att liksom göra så mycket förarbete. Om han ska till nån annan kan jag tänka mig att det är skönt för honom om jag inte ringer när han är hos henne. Jag vet inte. Känner mig galen med all min misstänksamhet. Hur vet man om man ärgalen?!?

• Svar på tråden Är jag tokig?
  • Anonym (Hmmm)

Han är schysst och informerar dig om att det inte blir fler samtal då han är upptagen med att träffa sin familj och du hoppar direkt till att han har någon annan? 

Ja, i mina ögon är du tokig. Han vill att du ska känna dig lugn över att han inte hör av sig som han brukar göra. 

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (Miss crazypants) skrev 2025-10-28 11:06:59 följande:
    Jag hatar att jag inte kan vara naiv och tro det bästa. Man läser och ser så mycket och jag tror jag blivit osäker av detta. Enligt nätet och tiktok osv kan man aldrig vara säker :(
    Är du tillsammans med "nätet och TikTok" eller med denna, livs levande person? 

Tror du behöver detoxa från sociala medier om det som finns där påverkar din relation så pass mycket. 
  • Anonym (Fisken)

Behöver inte vara något konstigt 

• Anonym (L)
    Anonym (Miss crazypants) skrev 2025-10-27 23:41:14 följande:
    Är jag tokig?

Jag har dejtat en man i 11 månader. Vi bor en bit ifrån varandra så vi träffas inte så ofta men vi pratar i telefonen flera gånger per dag. Ikväll när han slutade jobba ringde han mig för att säga att vi nog inte pratar mer ikväll för han skulle till ?familjen? och att han nog skulle sova direkt sen. 

Jag sitter här och undrar om han är med nån annan kvinna?..ibland kan han ringa sådär och förvarna att han kommer vara upptagen osv och jag tänker alltid att det verkar skumt att liksom göra så mycket förarbete. Om han ska till nån annan kan jag tänka mig att det är skönt för honom om jag inte ringer när han är hos henne. Jag vet inte. Känner mig galen med all min misstänksamhet. Hur vet man om man ärgalen?!?

Familjen kan ju betyda släkten, det är ju den första associationen jag får.

Att ringa flera gånger per dag kan vara påfrestande, faktiskt. De flesta i fasta förhållanden med särbos, gör inte det.

Sedan finna det ju inga garantier för att han inte har någon annan. Har du anledning att tro det?
  • Grässtrå77

Du skriver att ni dejtat i 11 månader, vad betyder det? Är ni i en relation där ni båda har inställningen att ni ska vara exklusiva eller träffas ni bara ibland och går på dejter?

Man är inte naiv om man i en relation utgår från att den andra är trogen. Naiv är man om det finns tydliga indikationer på att ens partner är otrogen och man tror på partnerns genomskinliga lögner (tex att städerskan glömt sina stringtrosor under sängen).

• Anonym (Anniara)
    Jag hatar att jag inte kan vara naiv och tro det bästa. Man läser och ser så mycket och jag tror jag blivit osäker av detta. Enligt nätet och tiktok osv kan man aldrig vara säker :(
    Att tro det bästa är inte att vara naiv. 

Om du tror att alla män är otrogen - DET är däremot att vara lurad . Då behöver du verkligen jobba med din svartsjuka och självkänsla. 

Annars finns risk att detta äter upp dig inombords och att du själv kommer sabotera er relation i slutändan.  
  • Anonym (Hmmm)
    Att lita på sin partner är inte att vara naiv. Jag litar på min även fast flertalet namn när han pratar om vänner och kollegor är kvinnonamn. Vi ses max 2 helger i månaden pga avstånd och barn på varsitt håll. Skulle jag inte lita på honom skulle det aldrig funka. Snart kommer vi inte att ses på 2 månader  pga jul och resor. 

Du är dessutom 30+ och agerar som en osäker 20-åring i mina ögon. Du borde vara så mycket tryggare i dig själv. 
  • Anonym (Miss crazypants)

Han ringde för några timmar sen och jag frågade om han sov igår när jag ringde vid 23 eller om han var upptagen. Han sa att han var nog bara upptagen?.det svaret känns inte bra tycker jag. Själv hade jagcsvarat med vad jag gjorde?.

• Anonym (Gh)
    Anonym (Miss crazypants) skrev 2025-10-28 08:55:22 följande:

Vi är ju över 30 så ja vi har nog båda mycket erfarenheter haha

Angående ringandet så är det faktiskt han som står för 95% av samtalen. 5-12 samtal per dag beroende på hur mycket man har att säga. 

Det jag tycker är konstigt är hur han liksom förvarnade mig.  Jag hade gjort det om jag skulle träffa nån annan och inte ville att han skulle bli misstänksam när han sen ringde och jag inte svarade. Jsg vet inte.  Känns knas bara. 

Hade jag haft någon som ringde så mycket var dag så hade jag helt ärligt backat och dragit mig ur. Min särbo och jag har på nästan 3 år knappt pratat i telefon utan mest skrivit till varandra under dagarna. Hur kan man ens ha tid att ringa så mycket ändå om dagarna? Inget arbete? Inget eget liv? 
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (Miss crazypants) skrev 2025-10-28 16:03:01 följande:

Han ringde för några timmar sen och jag frågade om han sov igår när jag ringde vid 23 eller om han var upptagen. Han sa att han var nog bara upptagen?.det svaret känns inte bra tycker jag. Själv hade jagcsvarat med vad jag gjorde?.

Varför ringde du 23? 
Svar på tråden Är jag tokig?