• Mayjel

Sex med en kompis?

Hade inte gjort det om jag var du. Han skulle förmodligen bara utnyttja dig och sedan inte vilja ses mer. Och du blir lämnad hjärtekrossad. Kvinnor utvecklar känslor av stark anknytning till den de har sex med. Kanske inte precis alla men väldigt många. Dumt att ta den risken och sen bli sårad.

Hade en manlig kompis föreslagit nåt sånt så skulle jag inte vilja vara hans vän längre. Stort svek i mina ögon. Man utnyttjar inte sina vänner sexuellt. Då var de inga vänner från början.

• Mayjel
    ThePerfectFace skrev 2025-10-30 09:50:50 följande:
    Det här är ju din personliga känsla relaterat till vad TS skriver, inte råd grundat på vad hon frågar efter?
    Dina relationer är ju inte desamma som hennes?
    Jag har samma rätt att ge råd och synpunkter i frågan likt alla andra i tråden. Och det är allmänt känt att vänskap och sex är två olika saker som ofta inte går att kombinera. Vänskap kallas just vänskap eftersom det inte inbegriper något som har med sex eller romantik att göra.
  • Mayjel
    UngGubbeinorr skrev 2025-10-30 19:56:16 följande:
    Sex, det finaste och mest underbara som en kvinna och man kan göra tillsammans. Men du ser sex som ett utnyttjande..
    Om det finns riktig kärlek med i bilden ja. Att ha sex med en "kompis" utan att vilja ta det vidare till äkta kärlek och partnerskap är nåt helt annat, det är något ytligt och ett utnyttjande.
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-10-31 02:03:59 följande:
    Mayjel skrev 2025-10-30 20:38:29 följande:
    UngGubbeinorr skrev 2025-10-30 19:56:16 följande:
    Sex, det finaste och mest underbara som en kvinna och man kan göra tillsammans. Men du ser sex som ett utnyttjande..
    Om det finns riktig kärlek med i bilden ja. Att ha sex med en "kompis" utan att vilja ta det vidare till äkta kärlek och partnerskap är nåt helt annat, det är något ytligt och ett utnyttjande.
    TS vill ligga med sin killkompis
    Vem utnyttjar vem?
    Redan påpekat att kvinnor inte funkar som män. Kvinnor utnyttjar inte människor sexuellt på samma känslokalla sätt som män. Tvivlar starkt på att TS ens är en kvinna. Kallar bluffen.
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-10-31 06:18:19 följande:
    Att ligga med sin kompis är att utnyttja, det har du bestämt
    så TS är säkert en man

inte något med dina "argument" som haltar?
    Nej, finns inget som haltar överhuvudtaget. Utan någon riktig kärlek (vilket man får i en romantisk relation och inte i vänskap eftersom det är nåt helt annat) så blir det naturligtvis ett utnyttjande. 
  • Mayjel
    ClumsySmurf skrev 2025-10-31 08:45:16 följande:
    det kanske stämmer för just dej, men att låtsas att det gäller alla är bara oärligt.
    Stämmer för de flesta. Normala människor förstår skillnaden mellan vänskap och romantik och sexuella relationer. 
Svar på tråden Sex med en kompis?