Emmy15 skrev 2025-11-05 08:42:52 följande:
Jag delade med mig av vår situation för att få svar på frågan om RMC:s rutiner, inte för att bli bedömd eller analyserad utifrån vikt eller vanor.
Jag nämnde min övervikt eftersom det känns tufft och ibland ganska ensamt att bära på i den här processen. IVF är redan en känslomässig berg-och-dalbana, och jag hoppades kunna få erfarenheter och stöd från andra i samma situation.
Vi har fått våra rekommendationer från professionen och följer dem. Det här är en resa vi tar på allvar, så jag uppskattar om svaren kan handla om just erfarenheter snarare än personliga värderingar
Tyckte också kommentarerna blev väldigt hårda, tror egentligen dom menar väl och vill vara motiverande. Förstår dock om det gör ont att läsa sådant, man är så utsatt i denna situation.
Önskar dig verkligen all lycka <3 Det fina (vill inte på något sätt förminska det jobbiga) i er situation att ni har något ni kan påverka som förbättrar chanserna. För vissa ser alla tester bra ut, men det bara går inte. Ni kan, hur jobbigt det än är, öka era chanser <3
Hejar på er och önskar er all lycka till! Kanske kan en kontakt med VC hjälpa? Har ni diskuterat viktminskningsmedicin som ett eventuellt hjälpmedel på vägen?
Ta hand om dig och försök var snälla mot dig själv, annars orkar man aldrig denna resa. Kram!