Ivf snusning
Hej! Har också gjort IVF via RMC i Malmö. De är bra där men rätt strikta med allt det där. Var också tvungen att gå ner bra många kilon för att få BMI strax under 30. Det var jobbigt men gick. Min sambo snusade också men gjorde allt för att sluta. Ni får tänka att det är för barnets bästa också, det går om man vill och öppnar man upp för att lite snusande är okej så kommer det bli betydligt svårare tror jag. Lika bra att sluta med all tobak, barnet ska inte behöva ha föräldrar som röker eller snusar tycker jag. Men jag hoppas innerligt det går bra för er båda. Vet hur tufft det kan vara kan jag lova. Men det går! Kanske börja gå över till vitt snus först?
Hej
Jag och min fästman var på vårt första ivf besök igår och innan vi kan få hjälp måste jag gå ner till BMI max 30 och min fästman sluta snusa.
Nu till kruxet min fästman är stor snusare, snusar ca 1,5 dosa om dagen ibland 2.
Han ska givetvis försöka sluta snusa men om han inte lyckas vad är era erfarenheter från RMC i Malmö, kommer det göras några tester som visar att han verkligen är snusfri eller vad sker?