Acceptera eller förändra?
Jag och min sambo har haft en relation i fyra år.
när jag analyserar bakåt så är det alltid jag som får ta initiativ till sex. Jag har försökt kommunicera med honom att jag vill att han tar mer initiati. Han bemötte mig med att han inte vet hur jag vill ha det.
jag försökte få honom att kanske med eget engagemang ta reda på det? Eller härma det jag gör emot honom.
men han gör inget. Trots att jag tagit upp det flera gånger. Nu sist så skulle han bli bättre på initiativs biten och han tog väl tag under 2-3 gånger.
nu ser det mer ut såhär hos oss:
vi går och lägger oss samtidigt, han lägger sig på rygg, ofta med men ibland utan underkläder. De ska vara hans initiativ här då tydligen..
sen ligger han där och väntar på att jag ska krypa närmare och smeka honom. Aldrig har han smekt mig först eller gör det.
när jag sa att jag behövde lite mer i vardagen som kyssar och romantik fick jag höra att han inte var en romantiker. men tycker det är roligt att torrjucka på mig Under dagtid?
ibland nyper han till mig i bröstvårtorna på dagarna men det tycker jag inte är skönt eller sexigt alls. När vi är i stämning så absolut men annars känns det lite som att amma.
jag tycker jag pratar och pratar om det men endå så får jag höra hur synd det är om honom som inte får ha sex så ofta som i början. Skillnaden är att mitt engagemang har dött eftersom jag aldrig får tillbaka något.
när vi väl har sex så är det bra, men tröskeln dit är så hög. Hur ska jag bemöta en karl som ligger på rygg och väntar eller ibland vänder rumpan emot mig precis som det skulle göra mig upphetsad?