Inlägg från: Anonym (Man 45) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man 45)

Män som avstår från orgasm

Anonym (Man 50+) skrev 2025-10-29 17:11:57 följande:

Ja, tar oftast paus för att fördröja utlösning, men inte alltid.
    Oftast väljer jag att vänta för jag vill att kvinnan får orgasm före mig.

Ja, kan låta orgasmen utebli, en dag eller flera dagar, för att ha kvar både maximal lust och förmåga att älska flera gånger, flera gånger samma dag eller flera dagar efter varandra.

Vid upprepat sex många gånger under t ex en lång rolig och omväxlande weekend kan jag välja begränsa mig till att bara få en orgasm per dygn, eller att helt avstå fram till sista finalen på typ söndag kväll.
    Främst för att jag ska ha fortsatt hög lust,
    men också för att jag ska ha full förmåga varje gång, många gånger, ibland med fler än en partner, under flera dygn i sträck.

Håller med! För att orka mera och kunna prestera bättre så kan jag undvika få orgasm. Blir tam och lam efter en orgasm vilket inte gynnar varken mig eller min sambo. Jag ser hellre att hon kommer 5-10 gånger innan jag kommer en. 
    Hon brukar vilja ge mig orgasm men har förstått att det inte alltid är något jag eftersträvar och att det inte heller är gynnande för henne. 
  • Anonym (Man 45)

Idag fick jag komma, hon runkade av mig och det var väl okej men känslan efteråt gav mycket att önska - jag hade mått bättre, eller det havde känts bättre att fått avstå orgasm och behålla känslan av kåthet, upprymdhet, närvaro och samspel. Direkt efter orgasmen känner jag att jag vill sova typ. Det är inte kul för varken min sambo eller mig. Så därav avstår jag orgasmer ibland och om jag ska vara ärlig, det gårvlångre och längre tid mellan gångerna numera. 

Svar på tråden Män som avstår från orgasm