Läkaren sa att mitt mående beror på stress, men…
Hej, jag har haft ett par riktigt tunga år med mycket sjukdom och sorg i familjen. En nära anhörig blev svårt sjuk och gick bort för några veckor sedan efter en lång tid med stort lidande. Jag var hos henne nästan varje dag i flera månader och var med när hon gick bort. Det var en stark upplevelse som jag tänker på varje dag, förstås och jag kan inte släpp bilden på henne när hon gått bort och blev så blek och annorlunda. Samtidigt har min ena förälder haft allvarlig sjukdom men klarat sig igenom behandling, dock deprimerad och orolig. Hemma har jag två små barn under 5 år som både ger och tar mycket energi.
Senaste dagarna har jag varit yr och ostadig , frusen, trött, orkeslös. Det kom ganska plötsligt. Mitt ena öga rycker konstant och ingen aptit alls. Jag har behövt jobba hemifrån men utan förbättring av måendet.
Jag var hos läkare som sa att det är stressrelaterat men samtidigt har jag blodsocker strax över 3 och järn strax över 30 så jag kan inte låta bli att tänka är det verkligen stress eller kan det vara något annat bakomliggande jag borde utreda vidare?