• Pappa i sthlm

"orgasm som orgasm"....eller?

En fråga ställd till kvinnorna här!
    Ni som brukar få orgasm när ni har sex. Är ni nöjda med att ni får orgasm (eller orgasmer) eller vill helst att orgasmen är så stark, så intensiv eller så lång som möjligt? Alltså...försöker  ni själva att hitta sätt att förstärka er orgasm eller vill ni att er partner skall förstärka den...eller räcker det med att ni "bara kommer"?

Jag har funderat lite själv (jag är man) på mina egna orgasmer. Jag behöver inte alltid komma men när jag gör det så räcker det att jag "bara kommer". Jag är inte speciellt intresserad i att försöka utveckla min orgasm. Jag vet att det finns tekniker m.m. som gör att även orgasmen för oss män kan bli mer intensiv. Som exempelvis prostatamassage. Men det har aldrig varit något som intresserat mig. Min fru frågar ibland om hon kan göra något mer än det hon gör och jag brukar säga att det räcker så bra. Och det gör ju det. 

Men hur ställer ni kvinnor här på forumet till er orgasm? Räcker det med att ni "bara kommer"...eller vill ni, och försöker ni, ta det till högre nivåer?

• Svar på tråden "orgasm som orgasm"....eller?
  • Anonym (Låtsaspappa i Vimmerby)

Vad säger din fru?

• Anonym (Oj)
    Pappa i sthlm skrev 2025-10-30 08:22:48 följande:

Ni som brukar få orgasm när ni har sex. Är ni nöjda med att ni får orgasm (eller orgasmer) eller vill helst att orgasmen är så stark, så intensiv eller så lång som möjligt? Alltså...försöker  ni själva att hitta sätt att förstärka er orgasm eller vill ni att er partner skall förstärka den...eller räcker det med att ni "bara kommer"?

Jag har funderat lite själv (jag är man) på mina egna orgasmer. Jag behöver inte alltid komma men när jag gör det så räcker det att jag "bara kommer". Jag är inte speciellt intresserad i att försöka utveckla min orgasm. Jag vet att det finns tekniker m.m. som gör att även orgasmen för oss män kan bli mer intensiv. Som exempelvis prostatamassage. Men det har aldrig varit något som intresserat mig. Min fru frågar ibland om hon kan göra något mer än det hon gör och jag brukar säga att det räcker så bra. Och det gör ju det. 

Men hur ställer ni kvinnor här på forumet till er orgasm? Räcker det med att ni "bara kommer"...eller vill ni, och försöker ni, ta det till högre nivåer?

Och vad säger hon när du frågar henne samma sak?

Varför är det viktigt att veta vad andra kvinnor vill?
  • Fjäril kär

Min orgasm varierar beroende på vad som görs, hur det görs och vem som gör det.. vissa saker är helt enkelt skönare än annat och då blir orgasmen därefter också. 

Det finns mekaniskt sex som egentligen bara är teknik och ger rätt värdelösa orgasmer... sen finns det djupa känslor, attraktion,  lekfullhet, nyfikenhet ,kyssar, dominans och what ever ksn skapa fontäner och orgasmer från himmelen.... 

Jag vet ju vad jag föredrar.... 

Din beskrivning låter egentligen som att du inte är så intresserad av sex utan kanske mest vill få det gjort ? 

• Pappa i sthlm
    Anonym (Låtsaspappa i Vimmerby) skrev 2025-10-30 10:44:33 följande:

Vad säger din fru?

Hon säger att hon är nöjd och glad med sina orgasmer. Det är inte så att hon driver på att dom skall bli mer explosiva eller så men samtidigt så verkar hon vara mer än nöjd när hon får något som ar lite extra. 
  • Pappa i sthlm
    Anonym (Oj) skrev 2025-10-30 11:27:34 följande:
    Och vad säger hon när du frågar henne samma sak?

Varför är det viktigt att veta vad andra kvinnor vill?
    Varför? Där för jag är nyfiken på hur andra tänkar och resonerar helt enkelt. Det är väl därför forum finns? För att ställa frågor och ta del av andras tankar, erfarenheter osv. 
  • Pappa i sthlm
    Fjäril kär skrev 2025-10-30 11:48:24 följande:

Min orgasm varierar beroende på vad som görs, hur det görs och vem som gör det.. vissa saker är helt enkelt skönare än annat och då blir orgasmen därefter också. 

Det finns mekaniskt sex som egentligen bara är teknik och ger rätt värdelösa orgasmer... sen finns det djupa känslor, attraktion,  lekfullhet, nyfikenhet ,kyssar, dominans och what ever ksn skapa fontäner och orgasmer från himmelen.... 

Jag vet ju vad jag föredrar.... 

Din beskrivning låter egentligen som att du inte är så intresserad av sex utan kanske mest vill få det gjort ? 

Min första reaktion på din slutkommentar var "hur kan man missuppfatta så". Men sen insåg jag att jag var rätt kortfattad. Så till din tanke:
    Nej, jag är inte alls ointresserad av sex. Tvärtom faktiskt. Men mitt intresse kretsar helt kring hennes upplevelse och njutning. Min njutning inryms i den. Utan hennes njutning så finns ingen grund för mig att ha sex överhuvudtaget. 

Så det handlar inte om att få det gjort. Jag vill gärna hålla på länge. Om, och när, jag får. 
  • Anonym (O)
    Pappa i sthlm skrev 2025-10-30 08:22:48 följande:

Det är stor skillnad på olika orgasmer, från en "mekanisk" till en extremt stark som liksom tar över kroppen för mig. Så stark och utdragen som möjligt helst ja, finns olika sätt att få till det. Såklart till högre nivåer, både för mig och den jag ligger med.
  • Anonym (Småländsk pappa)
    Anonym (Låtsaspappa i Vimmerby) skrev 2025-10-30 10:44:33 följande:

Vad säger din fru?

Ja visst är det en viss smålänning som undrar? Reagerade också på det.
  • Anonym (Spruto)

Jag använder ingen särskild teknik, men har hittat fram till att jag "stannar" i orgasmen på något sätt. Jag får ganska långa och utdragna orgasmer, betydligt längre, kraftigare och mer ljudliga än min frus.

Jag har frågat henne om hon inte skulle vilja försöka att få kraftigare orgasm, men hon tycker att det duger som det är.

Svar på tråden "orgasm som orgasm"....eller?