Djurmam skrev 2025-10-31 02:13:19 följande:
Det kan vara tidig foglossning men det kan också vara en ektopisk graviditet. Det bar tyvärr så gott som exakt så jag kände när jag fick mitt. Det gjorde ont, kändes typ som att det brände och det var väldigt koncentrerat till en sida.
Ring din bm så snart du kan, jag blev hänvisad till att ringa till gyn för ultraljud och fick tid dagen efter där allting bekräftades.
Det behöver inte vara det men det är om något bra att utesluta eller upptäcka innan äggledaren går sönder. (Måste inte vara i äggledaren för att vara ett utomkveds)
Men skulle du få väldigt ont så tveka inte på att åka in akut, det måste du göra. Jag hoppas du vet att jag inte skriver detta för att skrämmas utan för att jag kände igen mig direkt och det är bättre att ta det säkra före det osäkra och inte ignorera starka smärtor under en graviditet ❤️
Tack för ditt svar. Jag har inga smärtor lokaliserade i själva bukens ena sida, utan de känns framförallt nere i skinkan på ?baksidan? av kroppen liksom och endast i vissa rörelser. Var det så du hade det?