• Jagjag1244

Borttappade ringar

Jag har tappat bort 2 ringar som jag alltid har på mig samtidigt. Brukar alltid ta av mig dem vid nattduksbordet o jag tror att dem fortfarande är hemma då sannolikheten för att jag ska tappa bort båda samtidigt är väldigt låg. Jag har letat påriktigt överallt och vänt upp o ner på hela mitt rum. Ena ringen är en stor ring medan den andra e mindre och jag skulle hört om jag tappa dem ute eller så. Har nån varit med om liknande o vart har ni hittat era ringar??!

• Svar på tråden Borttappade ringar
  • Jagjag1244
    Tow2Mater skrev 2025-10-31 00:03:38 följande:

En byxficka?

Har letat i hela garderoben, jackor, skor o väskor
  • Anonym (Nyckel sax)

Pröva lägg en nyckelring och en sax på ena fönsterbrädan. Jag gjorde det en gång när mitt halsband försvann. Hittade den dagen efter. 

• Anonym (Olivia)

Har du gjort något annorlunda de senaste dagarna? Oftast är det precis det som gör att man bryter sina normala rutiner och "tappar bort" sina saker när det egentligen handlar om att man gjort något annat man inte brukar...

Jag gissar att du i ett ögonblick av annan aktivitet tog av dig ringarna och la dom på en annan plats än du brukar.  
    Planterat om blommor? Röjt en garderob? Rensat avlopp? Målat något? Bakat? Gett husdjur mediciner?  Haft sex ?  Sovit i annat rum? 
    Fundera på vad du gjort annorlunda senaste tiden och tänk nya platser att leta på som därmed inte är så uppenbara. 

OM du lagt dom på ditt nattduksbord så kolla även på golvet om det är så att dom hamnat där av att du typ städat och svept ner dom av misstag. Kolla dammsugaren? 

Svar på tråden Borttappade ringar