Inlägg från: Anonym (Rasande TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rasande TS)

Fick huset äggat i natt - så sinnessjukt jävla förbannad!

Jag är så förbannad just nu att jag knappt vet var jag ska börja. Vaknade i morse till ett jäkla kladdkaos, hela fasaden täckt av ägg. Fönstren, dörren, till och med brevlådan. Det ser ut som en omelett har exploderat över hela huset. Det stinker, färgen har börjat missfärgas, och det kommer ta timmar att få bort allting.

Det här är inte något litet pojkstreck, det är ren jävla respektlöshet. Man jobbar, sliter, försöker hålla ordning och bo i fred och så kommer några idioter mitt i natten och sabbar ens hem för nöjes skull. Jag hoppas verkligen de som gjorde det här inser att det inte är ?roligt? eller ?oskyldigt?. Det är vandalisering, punkt slut.

Det värsta är känslan av att någon har varit här, på min tomt, kastat ägg mot mitt hus medan jag låg och sov. Det känns så fruktansvärt kränkande. Man ska inte behöva känna sig otrygg i sitt eget hem!

Jag har pratat med grannarna. Ingen har sett något, men någon måste ha hört något. Jag överväger att sätta upp kameror nu, för tydligen är man inte ens trygg i sitt eget kvarter längre.

Jag vet inte om det här var riktat mot mig personligen eller bara något slumpmässigt bus, men i så fall har de valt helt fel hus. Jag tänker inte bara låta det här passera. Jag vill veta: finns det fler här som råkat ut för samma sak? Är det något nytt ?trendigt? bland ungdomar, eller är det någon som har för lite att göra?

Jag har anmält det till polisen, men jag vet ju hur det brukar gå, dvs ?låga prioriteringar? och allt det där. Men jag tänker inte bara sitta tyst. Jag är trött på att folk inte kan visa grundläggande respekt för andras egendom.

Hur hade ni gjort i min situation? Ska man sätta upp övervakning, nattbelysning, eller något slags varnande skyltar? Och är det någon som vet om man kan få bort ägg från fasadfärg utan att förstöra ytan?

• Svar på tråden Fick huset äggat i natt - så sinnessjukt jävla förbannad!
  • Anonym (Rasande TS)
    Anonym (sniffer) skrev 2025-10-31 07:24:58 följande:

Kan du inte fråga AI om råd eftersom du inte kan formulera ditt inlägg själv ens?

Jo, AI hjälpte mig lite eftersom jag har dyslexi. Men det förändrar ingenting i sakfrågan.
  • Anonym (Rasande TS)

Men det var inte hur inlägget är skrivet jag ville diskutera, det är inte ens relevant för inlägget, slutdiskuterat. Svara på det jag efterfrågar i tråden istället!

• Anonym (Rasande TS)
    Klippan89 skrev 2025-10-31 07:44:18 följande:
    Vad har det för relevans om man tar hjälp av AI eller inte för att skriva ett inlägg? Hjälpmedel att skriva har funnits länge. Det hör inte hit.

Till TS: Jättetråkigt och oacceptabelt! Har inga råd tyvärr men förstår att du är förbannad. Det är inte okej nånstans med skadegörelse.
    Tack! ville ha hjälp att skriva av mig lite..

Jag har inget emot halloween och ger gärna godis till barn som knackar på men detta var inte vad jag hade räknat med. Helvete att få bort eländet.
  • Anonym (Rasande TS)
    Anonym (Erik) skrev 2025-10-31 07:47:31 följande:
    Så några barn gjorde bus eller godis och fick Nej?
    Detta var som sagt på natten och då öppnade jag inte?det har inte kommit några barn ännu men gör det det så får de godis.
  • Anonym (Rasande TS)
    Klippan89 skrev 2025-10-31 07:49:36 följande:
    Förstår det och det är inget man ska behöva räkna med. Jag gillar inte Halloween alls och vill inte delta i eländet. Importerat skräp från USA klarar jag mig utan. Varför kan inte de som vill delta i skiten ha en Halloween-fest hemma?
    Själv har jag inget emot Halloween som högtid och tycker faktiskt att det kan vara roligt med pynt och utklädnader, men jag förstår helt om man inte vill delta, eller tycker att det är för mycket. Skadegörelse ger jag inte mycket för dock och blir förbannad. 
  • Anonym (Rasande TS)
    Anonym (Bus eller skadegörelse) skrev 2025-10-31 08:02:58 följande:
    Jag förstår dig TS. Äggade fasader är sjukt svårt att städa bort. I värsta fall får du anlita en firma som gör det, men börja med rengöringsmedel och mycket vatten. Övervakning med kameror låter inte som en dum idé. Då vet du vilka det är som gjort dumheterna ev nästa gång.
    Stort tack för ditt svar. Ja jag är rädd för det också, har provat med vatten och rengöringsmedel, det verkar inte hjälpa så mycket tyvärr så jag får anlita professionell hjälp. Ska sätta upp kamera nu, detta är bannemej inte okej!!
Svar på tråden Fick huset äggat i natt - så sinnessjukt jävla förbannad!