• molly50

Fick huset äggat i natt - så sinnessjukt jävla förbannad!

Om du inte redan har gjort det så ta bilder på skadegörelsen och skicka det till ditt försäkringsbolag så att du kan få ersättning.
    För det här är inte bus,det är vandalisering/skadegörelse.

• molly50
    Anonym (Erik) skrev 2025-10-31 07:47:31 följande:
    Så några barn gjorde bus eller godis och fick Nej?
    Detta hände mitt i natten. Men även om TS skulle ha sagt nej så rättfärdigar inte det att man vandaliserar huset.
  • molly50
    EpicF skrev 2025-10-31 18:43:19 följande:
    Vandalisering är absolut inte ok. Kasta toapapper på hus kan väl anses som bus, men absolut inte ägg. 
    Nej,absolut inte. Ägg kan ju vara jättesvårt att få bort från fasaden också.
  • molly50
    klyban skrev 2025-11-01 14:34:29 följande:

Ägg är det värsta jag vill tappa på golvet, och för det är satans jobbigt att få upp igen.
    Men stekspade/degskrapa och papper på andra sidan gör det lite enklare.

En sak är säker dock, detta var inget bus eller godis oavsett hur mycket epic vrider och vänder på sig.
    Och för den vitala delen saknas och frågan "Bus eller godis?".

Att tappa ägg på golvet är väl en sak. Men att försöka få bort det från en yttervägg är en helt annan.
    Och det är inte bus oavsett vilket datum det är. Det är vandalisering.
  • molly50
    klyban skrev 2025-11-02 14:27:00 följande:

Tappade ägg på golvet är svåra ta upp, så väl som att städa av det från husväggen.
    Det var precis inget mer än så.

Det var ingen halloween, då ingen fråga om bud eller godis kom.
    Varför halmgubben vandaler kommer är väldigt underhållande att du inbillar dig är ett argument för något.

Ja,men lite svårare från fasaden. Vet av egen erfarenhet. Flört

Varför tjafsa om detta? Datumet spelar väl ingen som helst roll här. De kastade ägg på TS hus mitt i natten och utan att ha frågat om bus eller godis innan. (Antar jag.)
    Så varför ens diskutera det?
  • molly50
    Anonym (C) skrev 2025-11-02 14:29:22 följande:
    Vandalisering, inget bus alls.
    Precis. 
  • molly50
    EpicF skrev 2025-11-02 20:12:23 följande:
    Klyban är en sådan person som diskuterar och hänger upp sig i saker. 
    Det är jag medveten om. Men är ändå nyfiken på varför han ens drar upp det till diskussion.
  • molly50
    klyban skrev 2025-11-02 20:40:11 följande:

Jojo, men så fort jag tänkte ägg, så tänkte jag på hur irriterande det är att ta ppa på golvet och hur jobbiga äggen är.
    Och givetvis på en vägg och kanske svårare att ens komma ut, så blir det knappast lättare och säkerligen många fler än än två som det varit som värst för en annan.

Jag vet inte, det är något som inte står rätt till med den användaren, och slutar aldrig med såna.
    Först påstod den att det var på halloween och fast vi inte ens vet detta, mer än att TS vaknade på morgonen sen och dådet var då redan slut först och då betyder det kan varit den 30e också.

Vet du att den en gång påstod att COVID-19 vart MYCKET mer smittsamt än vattkoppor, och detta fast än vattkoppor har nästan x10 högre R0-tal och detta som utbildad inom sjukvårdsområdet.
    Och det är bara en i en lång rad av konstigheter där.

EpicF skrev 2025-11-02 20:12:23 följande:
    Klyban är en sådan person som diskuterar och hänger upp sig i saker. 

Jo,jag förstär det. I vårt fall så var det hela dörren som blev nerkletad med ägg. Och det tog evigheter att få bort.
    Och då var vi inte ens hemma när det kastades ägg.

Jo,jag vet det. Och jag minns den diskussionen.
    Frågan är varför du går i polemik med den personen? Det blir bara tjafs som kan pågå i evigheter då ingen av er verkar vilja ge sig.
  • molly50
    EpicF skrev 2025-11-02 22:59:43 följande:
    För att han är som han är. Kan aldrig sluta hänga upp sig i saker, oavsett om det hände för 10-15 år sedan. 

Jag tycker faktiskt lite synd om dennes umgängeskrets. 
    Och du svarar honom. Och då blir det ju evighetsdiskussioner så länge ingen av er vill ge med sig.
  • molly50
    EpicF skrev 2025-11-02 23:01:48 följande:
    Polemik är nog för svårt ord för klyban 😂
    Och där drog du kanske upp ytterligare en anledning för honom att fortsätta diskutera.
  • molly50
    klyban skrev 2025-11-03 10:20:16 följande:

Hade du oturen att det var dåliga ägg också?
    För känner lukten i näsan nu när jag pratar om det, och det låter som de hade gjort det bra värre.

Ägg är fascinerande när det kommer till städa upp dom helt klart och hur jobbiga de är att få bort, tom på ett helt vanligt slätt golv.

Nej,det kan jag inte påstå. Men det är ju inte trevligt ändå.
  • molly50
    EpicF skrev 2025-11-03 11:35:40 följande:
    Ja. Ibland svarar jag honom. 
    Jag tycker du gör det ganska ofta. Har sett era evighetslånga diskussioner i flera trådar.
    Ni är kanske lika envisa båda två. Flört
  • molly50
    Anonym (C) skrev 2025-11-03 14:06:53 följande:
    Har också sett det i flera trådar.
    Ja,det är vi nog inte ensamma om. 
  • molly50
    Anonym (C) skrev 2025-11-03 14:09:09 följande:

Tack och lov så har vi inte haft besök från nån under Halloween. 

Det var ett litet gäng med barn här,men de fick såklart lite godis. De var så söta och artiga. Glad
  • molly50
    klyban skrev 2025-11-03 14:18:52 följande:

molly50 skrev 2025-11-03 13:54:49 följande:
    Nej,det kan jag inte påstå. Men det är ju inte trevligt ändå.

Det är jag redan med på, undra mest hur illa det var utöver själva äggen.

Det var ytterdörren som blev nedsmetad, Men eftersom den var i trä så tog det lång tid att bli av med det.
    Kanske också för att vi inte var hemma när det hände så att vi inte kunde ta hand om det på en gång.
  • molly50
    Anonym (Karin) skrev 2025-11-03 14:35:12 följande:

Det har hänt en del i mitt bostadsområde. Inte äggning, men det har kastats sten på fasader och sparkats. Saker har gått sönder. Vi har en community på Facebook där vi tar upp sånt här bl.a och det verkar ett gäng ungdomar, säkert under 15 år. I gruppen uppmanar vi föräldrar att ha koll på sina barn. 

Får man fråga var det här hände? Tänkte om det är en grupp man kan gå med i?
  • molly50
    Anonym (Mm) skrev 2025-11-03 14:52:46 följande:
    De är båda två
    1. lika envisa 
    2. lika tvärsäkra på sitt eget kunnande
    3. lika oförmögna att skriva en enda begriplig mening
    4. lika mycket ute och cyklar när det gäller faktakunskap
    5. lika förödande oförmögna att läsa, förstå och ta till sig av vad andra skriver - och därmed ändra sig/erkänna att de misstagit sig.

Deras diskussioner kan vara milt underhållande ibland, men för det mesta är de bara sjukt tröttsamma eftersom de inte öht hänger ihop utan bara är obegripliga rants.
    Ja,jag kan bara hålla med dig.

Ja,fast lika mycket som det kan vara underhållande,lika mycket kan det förstöra en hel tråd när diskussionerna spårar ur på det här sättet.
  • molly50
    EpicF skrev 2025-11-03 16:45:52 följande:
    Kanske det. 
    Ni är lika goda kålsupare båda två. Flört
  • molly50
    EpicF skrev 2025-11-03 18:22:24 följande:
    Har aldrig påstått något annat heller...
    Glad
Svar på tråden Fick huset äggat i natt - så sinnessjukt jävla förbannad!