Olika intressen
Hej,
Jag behöver input från andra.
Jag Funderar lite på hur andra gör det när de är i ett förhållande och man har olika intressen och hur mycket utrymme ni får och ger i detta ämne.
Jag har varit med min sambo ett tag nu och hen har länge vetat om mina intressen så som jag har vetat om hens intressen.
Mina intressen kanske är lite fler.
Vi har varit ihop två somrar och dessa två somrar har jag inte kunnat utöva mina friluftslivs intressen eftersom min partner inte delar samma intressen.
Cykla
Campa
Vandra
Sup
Jag skulle inte ta och sticka iväg själv en hel vecka pga att jag vet att jag har någon hemma som väntar på mig och jag trivs så otroligt mycket med denna människa. Men jag kan inte förstå varför mina intressen ska gömmas under mattan bara för att han inte delar samma.
Hen har ett intresse som kastar bort honom 2h, 2ggr i veckan. Och jag har inga problem med det. När januari kommer så kommer hens intresse att utöka med en 2h en till dag i veckan. Det är inga problem för mig.
Så varför skulle 2h cykling en gång i veckan på sommar halvåret vara ett problem att få till. Varför ges det skuldkänslor till mig om jag ska ut och cykla.
Det kan låta så här "Hur länge ska du vara borta, jaha ska jag bara sitta hemma och vänta på dig, det vill inte jag, kan vi inte göra någonting ihop, eller varför passar du inte på att göra det när jag inte är hemma."
Så nu undrar jag hur andra i ett samboförhållande med olika intressen gör. Det är snart sommar igen och jag vill inte ha en till sommar där inte mina intressen får något utrymme.