• BeBey

9-åring går i leran/skit varje dag

Jag tänker att du inte överdriver. Du har rätt. Och jag förstår inte sådana som lever på max gräns och tillåter sina barn att vara smutsiga och ovårdad som grisar. Och här pratar jag inte om förbud till lek utan att ännu barn småningom måste lära sig att ta hänsyn till omgivning. 9-årig barn är inte som 3-åring! Och därför 9-åring borde vara försiktigare och inte kliva på bajs med flit och inte grisa UTAN överdragsbyxor. Om han vill grisa i leran som ett riktigt barn, varsågod - ta på sig överdragsbyxor annars beta sig som en vuxen! Normala vuxna inte grisar med vanliga byxor i leran! Alla vet att det finns passande kläder efter väder och man sitter inte med flit på leriga och blöta bänkar utomhus! 

Så, var är skillnader mellan barn och vuxna? Exakt, överdragskläder! Be honom att ta på sig dem, det är en enda lösning. 

• BeBey

Obs. och en till anledning att man borde inte få "smutsiga barn är normala" som ett ursäkt, är resurser! Alla omkring pratar om miljö, hållbarhet osv., men när det gäller barn plötsligt hittar man ursäkter. Det är dubbelmoral!

Tänk bara hur mycket resurser sådana föräldrar ger varje dag för att tvätta allt för att "barn är barn... låt dem vara barn..."!  Aha... ja ja...Det är nonsens och absurd!

Man måste lära sig vara mittemellan! Att inte förbjuda och inte tillåta allt. Och man måste lära sina barn till ordning och lek med hensyn till omgivning! 

Svar på tråden 9-åring går i leran/skit varje dag