Varför?
Hej!
Varför är det viktigt för kvinnan att vara stark?
Hej!
Varför är det viktigt för kvinnan att vara stark?
Hej! Ok, är det fel att be om hjälp?
För att det tillhör vuxenlivet att kunna ta hand om sig själv för sitt eget välmående, både kroppsligt, psykiskt och praktiskt. Svaga individer är som barn.
Därför att det finns situationer då ingen kommer och räddar en och då måste man kunna fixa det själv.
Det är lite red flag på att ifrågasätta varför kvinnor ska vara starka. Varför ska de inte vara det?
Kvinnor har behövt vara starka i alla tider när de diskrimineras i olika sammanhang, blir dömda och utfrysta av omgivningen (av alla möjliga anledningar) blir ensamma med barnen, utsätts för övergrepp och våld etc. etc.
Jag lämnade en våldsam man och om jag inte hade varit stark så hade jag gått under för jag lämnades ensam av samhället med en psykopat som hotade och stalkade mig och barnet.
Det här är ingen värld för kvinnor så det finns inga andra alternativ än att vara stark.
Vad lägger du i begreppet stark TS?
Men ja, det är viktigt för vuxna människor att vara starka nog att kunna ta hand om sig, och att våga be om hjälp när det behövs. (Detta helt oavsett kön.)
Stark incelvarning.
Jag sökte förstås aktivt efter en psykopat och han var helt öppen med att han var psykopat. Jag tänkte att en psykopat skulle passa mig bra.