Inlägg från: Anonym (Dessan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dessan)

Elsa, Iris eller Ellie? Hjälp!!

Desirée

• Anonym (Dessan)

Alma, Lilly eller Elina är finare

• Anonym (Dessan)

Elsie funkar också

• Anonym (Dessan)
    Anonym (E.) skrev 2025-11-04 09:44:29 följande:
    Fortfarande ett smeknamn, inte ett riktigt namn. Låter barnsligt - hon ska ju inte alltid vara en söt baby, utan förhoppningsvis bli vuxen också. Kanske sitta i styrelsesammanträden... Då får man mer pondus om man heter Elisabet eller Eleanore.
    Finns gamla människor heter Elsie/Elsy också, så jag har aldrig tänkt på det som ett bebisnamn. Det beror kanske på vilka man känner. Jag heter Elisabeth men ändrade på det till att få bli mitt andranamn. Ingen lust att bli kallad för Bettan, så jag är personligen inte så förtjust i Elisabet.
  • Anonym (Dessan)
    Anonym (E.) skrev 2025-11-04 09:44:29 följande:
    Fortfarande ett smeknamn, inte ett riktigt namn. Låter barnsligt - hon ska ju inte alltid vara en söt baby, utan förhoppningsvis bli vuxen också. Kanske sitta i styrelsesammanträden... Då får man mer pondus om man heter Elisabet eller Eleanore.
    Hur många går och säger till alla Lenor att de inte har riktigt namn? Finns hur många som helst som heter Lena. Jag har aldrig hört någon säga att de inte har riktiga namn utan borde heta Magdalena eller Helena.
Svar på tråden Elsa, Iris eller Ellie? Hjälp!!