Inlägg från: Anonym (Bra jobbat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bra jobbat)

Kvinna som blivit av med magen, hur gjorde du?

Det tar tid, ha tålamod. Magen ryker sist. Kör på som du gör.

Annars är logiken mindre in och mer ut, eftersom man får ta konsekvensen av att man tidigare haft det omvända och lagt på sig extrakilon pga det.

• Anonym (Bra jobbat)
    Anonym (fniss) skrev 2025-11-02 20:20:50 följande:
    Och du tycker att du tillförde TS något nytt med det inlägget?
    Jag tyckte att jag var rätt saklig ja.
  • Anonym (Bra jobbat)
    EnAnonumius skrev 2025-11-02 20:54:14 följande:
    Hur hjälper din kommentar TS som säkerligen är mer intresserad av övningar för magen, än en s.k "saklig" kommentar om kalori ut/in?
    Fast det finns inga övningar som tar bort just magen. Det handlar om andelen fett på hela kroppen. Om du går ner i fettprocent så kommer magen tillslut att försvinna. Om man har tålamodet.
  • Anonym (Bra jobbat)
    Anonym (Magda) skrev 2025-11-02 21:03:21 följande:

Det är jättebra, jag hade säkerligen gjort det själv om jag brydde mig om vad män tycker. Men nu är jag 48, och gav upp män helt för några år sedan. Och har inget intresse romantiskt för män.

Dessutom levde jag ihop med en väldigt destruktiv man som räknade varje kalori jag åt och anmärkte direkt att jag kommer bli tjock. Var nära få en ärftlig och bli psykiskt sjuk.

Finns inga män i dagens samhälle som är värt det. Det sorgliga är när man inser att alla män älskar din perfekta smala kropp och inte dig som person. Män kan inte älska på djupet.

Nu äter jag vad jag vill, när jag vill. Aldrig behöva stressa över att vara perfekt nog, smal nog för en man.  Mage har jag också.  Kvinnor är väldigt förtryckta och styrda inom detta. Dom påstår att det är hälsobundet, men i majoriteten av fallen. Handlar det om press, att vara perfekt i kroppen så män ska vilja ha dom. 

Där skattar jag mig lycklig som lyckats ta mig ur det. Men grattis till dig

Du har lösningen på något som inte efterfrågats. Att du har problem med män behöver inte betyda att alla som vill bli nyttigare för sin egen skull har det.
  • Anonym (Bra jobbat)
    Anonym (M) skrev 2025-11-04 13:45:50 följande:

Tack för fler tips! 

Nja, smal är jag inte men inte kraftigt överviktig heller. Mullig med timglasfigur skulle man kunna säga om jag ska beskriva min kroppsform.Stark beror ju på vad man jämför med. Jag kör till exempel 100 kilo i benpress men är svagare i armarna. 

Jag har aldrig haft mage tidigare. Den var platt även efter graviditeten så jag skulle nog inte säga att jag är byggd så. 

Magen kom senare och är antagligen en kombination av depression, dålig mathållning, extrem stress, hypotereos och hormoner. Jag är säkert i klimakteriet även om jag inte upplever så många symtom av det. 

Jag märker att midjan, överkroppen och benen har blivit lite smalare men magen och armarna gör trögare, även om jag känner att jag är starkare i musklerna även där nu. 

Långa promenader har inte gjort någon skillnad för mig och då är ändå vandring ett av mina intressen. 

Fast att säga att man är skapt sån är bara ett sätt att acceptera det. Vissa säger att dom inte kan rita, men om dom la ner tid på det så skulle dom bli bra mycket bättre. 

Dock kvarstår frågan vilken nivå du vill hålla, det är upp till dig, men att säga att man är skapt sån och att det inte går att påverka är skitsnack.

• Anonym (Bra jobbat)
    Grässtrå77 skrev 2025-11-04 21:46:12 följande:
    Det är ju viss skillnad på att gå ner i vikt för att få en mer hälsosam vikt och att låta kroppen gå in i svält. 

Att svälta sig smal är ju knappast hälsosamt eller en hållbar strategi. Men visst, man går ju ner i vikt.
    Då får man äta mindre kalorier än man gör av med. Enkelt.

Att tillfälligt svälta sig, dvs fasta, är jättebra för hälsan btw.
Svar på tråden Kvinna som blivit av med magen, hur gjorde du?