Anonym (M) skrev 2025-11-04 13:45:50 följande:
Tack för fler tips!
Nja, smal är jag inte men inte kraftigt överviktig heller. Mullig med timglasfigur skulle man kunna säga om jag ska beskriva min kroppsform.Stark beror ju på vad man jämför med. Jag kör till exempel 100 kilo i benpress men är svagare i armarna.
Jag har aldrig haft mage tidigare. Den var platt även efter graviditeten så jag skulle nog inte säga att jag är byggd så.
Magen kom senare och är antagligen en kombination av depression, dålig mathållning, extrem stress, hypotereos och hormoner. Jag är säkert i klimakteriet även om jag inte upplever så många symtom av det.
Jag märker att midjan, överkroppen och benen har blivit lite smalare men magen och armarna gör trögare, även om jag känner att jag är starkare i musklerna även där nu.
Långa promenader har inte gjort någon skillnad för mig och då är ändå vandring ett av mina intressen.
Fast att säga att man är skapt sån är bara ett sätt att acceptera det. Vissa säger att dom inte kan rita, men om dom la ner tid på det så skulle dom bli bra mycket bättre.
Dock kvarstår frågan vilken nivå du vill hålla, det är upp till dig, men att säga att man är skapt sån och att det inte går att påverka är skitsnack.