• Anonym (Aldrig älskarinna)

Ljuger han om skilsmässa?

Jag har börjat dejta en kille. Kollade upp honom på Ratsit och liknande sajter och fick reda på att han är gift. Konfronterade honom, och han sa att han ligger i skilsmässa "som kan ta flera månader.

Två saker utöver det:
    Vi har visserligen bara varit på två dejter, men båda under dagtid. Han har flexibla jobbtider. Nu när han ville boka en tredje dejt ville han att även den skulle vara under lunchen.

Numret jag har till honom är inte det nummer som står på officiella sidor. Vet inte om det är vanligt att ge ut annat nummer än sitt vanliga när man är på dejtingsajter, vilket är var vi träffades. Kan förstås också vara hans privata, och det andra jobbnummer, men ändå.

Jag kommer inte att ha sex eller släppa mitt hjärta förrän skilsmässan är färdig, om det nu över huvud taget är så att en skilsmässoansökan är inlämnad, men vill ogärna spilla tid om han nu är ute efter att bedra sin fru.

De bor ihop, vilket i sig inte är konstigt, och jag förstår att han kan vilja dölja att han dejtar... Men jag tycker det är svårt att veta hur jag bör tänka om detta? Några råd?

• Svar på tråden Ljuger han om skilsmässa?
  • Ezmeraldah
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2025-11-04 14:12:07 följande:
    Vi har haft kontakt ca 4 veckor. Träffades under de första två, sedan sa jag att jag inte ville ses innan skilsmässofrågan var avklarad.
    Vad svarade han på det?

Har han svarat på ditt sms om att du vill fråga om skilsmässan? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2025-11-04 14:19:11 följande:
    Han har bjudit ut mig på luncher, men jag ska se vad som händer om jag alltid är upptagen lunchtid 😇

Ikväll har jag inte möjlighet, och sedan är han enligt egen utsago på jobbresa (stämmer säkert) i 9 dagar. Ingen konst för honom med videosamtal då... Han vill ses, och jag uppgav kvällar+ helg som fria. Vi får se vad han svarar på det.
    Om han kan vara borta från sin fyraåring i nio dagar så kan han nog vara borta några timmar på kvällstid. Och då är det nog inga problem att flytta isär och ha växelvis boende. För uppenbarligen klarar sig ju barnet utan honom i nio dagar. 
    Ezmeraldah skrev 2025-11-04 14:21:59 följande:
    Vad svarade han på det?

Har han svarat på ditt sms om att du vill fråga om skilsmässan? 
    Ja. Har frågat om när de lämnade in begäran om äktenskapsskillnad. Får se om/ när han svarar.
    Ezmeraldah skrev 2025-11-04 14:24:16 följande:
    Om han kan vara borta från sin fyraåring i nio dagar så kan han nog vara borta några timmar på kvällstid. Och då är det nog inga problem att flytta isär och ha växelvis boende. För uppenbarligen klarar sig ju barnet utan honom i nio dagar. 

Jag tror inte att han kan ha växelvis boende då han aldrig har så pass med tid för sonen. Han jobbar mycket. Verkar som att mamman drar absolut största lasset.

... Men visst klarar sig gossen, de får väl umgås vid lunch? 😏
  • Ezmeraldah
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2025-11-04 14:33:23 följande:
    Ja. Har frågat om när de lämnade in begäran om äktenskapsskillnad. Får se om/ när han svarar.
    Ezmeraldah skrev 2025-11-04 14:24:16 följande:

Jag tror inte att han kan ha växelvis boende då han aldrig har så pass med tid för sonen. Han jobbar mycket. Verkar som att mamman drar absolut största lasset.

... Men visst klarar sig gossen, de får väl umgås vid lunch? 😏
    Så för att hinna träffa sin son måste han bo kvar med mamman? Som kanske också städar, lagar mat och tvättar hans kläder. Han hinner dejta men inte ta hand om sitt barn? Eller, just det, dejtar gör han på arbetstid när barnet är på förskola. Smart kille. Jag hade tackat för mig om jag var du. En sån man är inte attraktiv i mina ögon. Efter två lunchdejter är det inte så svårt att avsluta så jag skulle passa på nu om jag var du.
    Ezmeraldah skrev 2025-11-04 14:41:39 följande:
    Så för att hinna träffa sin son måste han bo kvar med mamman? Som kanske också städar, lagar mat och tvättar hans kläder. Han hinner dejta men inte ta hand om sitt barn? Eller, just det, dejtar gör han på arbetstid när barnet är på förskola. Smart kille. Jag hade tackat för mig om jag var du. En sån man är inte attraktiv i mina ögon. Efter två lunchdejter är det inte så svårt att avsluta så jag skulle passa på nu om jag var du.
    Jag anar att han kan komma att påstå att han behöver bo kvar med mamman för sonens skull. Inte mig emot, men då vill jag inte bli indragen.

Samtidigt behöver jag ju inte skapa storm i ett vattenglas. Det går bra att hålla kontakten och se om han verkligen flyttar ut eller ej. Känner mig inte särskilt fast än, som du sa: några luncher ihop gör det inte svårt att bryta.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2025-11-04 14:48:10 följande:
    Jag anar att han kan komma att påstå att han behöver bo kvar med mamman för sonens skull. Inte mig emot, men då vill jag inte bli indragen.

Samtidigt behöver jag ju inte skapa storm i ett vattenglas. Det går bra att hålla kontakten och se om han verkligen flyttar ut eller ej. Känner mig inte särskilt fast än, som du sa: några luncher ihop gör det inte svårt att bryta.
    Har han svarat på ditt sms där du frågade när han skickade in skilsmässopapper? 
  • Anonym (M.)

Ring Tingsrätten och uppge hans personnummer, fråga om skilsmässopapper är inlämnade. Detta är offentliga handlingar, och du behöver inte uppge ditt namn. Journalister bevakar regelbundet en lista på kändisar på detta sätt, för att kunna tillkännage nyheten att de ska skilja sig. 

...och SJÄLVKLART ska du inte ha sex innan det här är utrett! Det finns så många dumma kvinnor som låter sig utnyttjas, och sedan sitter de där med skägget i brevlådan...

Anonym (M.) skrev 2025-11-04 15:20:23 följande:

Ring Tingsrätten och uppge hans personnummer, fråga om skilsmässopapper är inlämnade. Detta är offentliga handlingar, och du behöver inte uppge ditt namn. Journalister bevakar regelbundet en lista på kändisar på detta sätt, för att kunna tillkännage nyheten att de ska skilja sig. 

...och SJÄLVKLART ska du inte ha sex innan det här är utrett! Det finns så många dumma kvinnor som låter sig utnyttjas, och sedan sitter de där med skägget i brevlådan...

Jag har ringt tingsrätten, och det finns ett domstolsbeslut om äktenskapsskillnad från 2024. Något annat finns inte. Samtidigt är han enligt Skatteverket gift, har varit det en enda gång, och det är från 2013- nu.
  • Anonym
    Anonym (M.) skrev 2025-11-04 15:20:23 följande:

Inte offentlig handling innan skilsmässan gått igenom.
Svar på tråden Ljuger han om skilsmässa?