Ljuger han om skilsmässa?
Jag har börjat dejta en kille. Kollade upp honom på Ratsit och liknande sajter och fick reda på att han är gift. Konfronterade honom, och han sa att han ligger i skilsmässa "som kan ta flera månader.
Två saker utöver det:
Vi har visserligen bara varit på två dejter, men båda under dagtid. Han har flexibla jobbtider. Nu när han ville boka en tredje dejt ville han att även den skulle vara under lunchen.
Numret jag har till honom är inte det nummer som står på officiella sidor. Vet inte om det är vanligt att ge ut annat nummer än sitt vanliga när man är på dejtingsajter, vilket är var vi träffades. Kan förstås också vara hans privata, och det andra jobbnummer, men ändå.
Jag kommer inte att ha sex eller släppa mitt hjärta förrän skilsmässan är färdig, om det nu över huvud taget är så att en skilsmässoansökan är inlämnad, men vill ogärna spilla tid om han nu är ute efter att bedra sin fru.
De bor ihop, vilket i sig inte är konstigt, och jag förstår att han kan vilja dölja att han dejtar... Men jag tycker det är svårt att veta hur jag bör tänka om detta? Några råd?