• Anonym (Aldrig älskarinna)

Ljuger han om skilsmässa?

Jag har börjat dejta en kille. Kollade upp honom på Ratsit och liknande sajter och fick reda på att han är gift. Konfronterade honom, och han sa att han ligger i skilsmässa "som kan ta flera månader.

Två saker utöver det:
    Vi har visserligen bara varit på två dejter, men båda under dagtid. Han har flexibla jobbtider. Nu när han ville boka en tredje dejt ville han att även den skulle vara under lunchen.

Numret jag har till honom är inte det nummer som står på officiella sidor. Vet inte om det är vanligt att ge ut annat nummer än sitt vanliga när man är på dejtingsajter, vilket är var vi träffades. Kan förstås också vara hans privata, och det andra jobbnummer, men ändå.

Jag kommer inte att ha sex eller släppa mitt hjärta förrän skilsmässan är färdig, om det nu över huvud taget är så att en skilsmässoansökan är inlämnad, men vill ogärna spilla tid om han nu är ute efter att bedra sin fru.

De bor ihop, vilket i sig inte är konstigt, och jag förstår att han kan vilja dölja att han dejtar... Men jag tycker det är svårt att veta hur jag bör tänka om detta? Några råd?

• Svar på tråden Ljuger han om skilsmässa?
    Anonym (Klimatfnasket) skrev 2025-11-06 22:39:52 följande:

Vad händer? Knullar ni?

Om du läser tråden förstår du att det gör vi absolut inte.
  • Ezmeraldah

Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2025-11-06 22:31:20 följande:
    Ja

Kan ju vara så att han vill berätta om situationen ansikte mot ansikte. Vissa människor är rädda att skriva något fel och att den andra då bara ska ghosta. Ok med mig, jag kan vänta.
    Om han inte bodde med frun så hade han ju sagt det klart och tydligt och inte svarat sådär luddigt. Han har haft två dejter på sig att "berätta om situationen ansikte mot ansikte". Nej, nu orkar jag inte lalla med längre. Nu går det för långt. 

Vissa människor som svarar i tråden har en funktionsnedsättning som gör att de tolkar allt bokstavligt. Så länge nån inte säger "JAAA jag bor med min fru!!!!" så kommer dessa personer envist hävda i 300 inlägg att så inte är fallet. För de hänger upp sig på ett enstaka ord och kan bara inte släppa det. Det har inget med verkligheten att göra. Men just här råkar det passa in på hur du önskar att det var. 3Såna personer ska man inte bry sig om. De vill ha rätt och skiter i resten. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Molly) skrev 2025-11-06 22:32:56 följande:
    Ja, du har väl fyra till du kan dejta medan du väntar. 
    Vilken jäddra tur att hon har det så hon kan dumpa den här idioten. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2025-11-06 22:29:02 följande:
    Inför andra dejten, alltså efter den första, hade jag redan skrivit angående att han var gift, och sagt adjö pga det. Han ringde flera gånger och skrev, berättade att han låg i skilsmässa. Tänkte då att jag träffar honom för bland annat att se vad han svarar på vissa frågor. 

Ja, svarade svävande. Hade det inte varit för den här tråden hade det inte blivit någon tredje dejt.
    Du sa ju att han inte kan bo själv med sin son eller ha sonen växelvis boende hos sig för att han jobbar så mycket.
  • Ezmeraldah

Bjöd han hem dig på middag på lördag? Är det hans barnvecka/-helg då med tanke på att han varit bortrest i 9 dagar? Om han nu inte bor med frun borde det väl vara hans tur att ha sonen när han kommer hem? 

Ezmeraldah skrev 2025-11-07 01:25:05 följande:
    Du sa ju att han inte kan bo själv med sin son eller ha sonen växelvis boende hos sig för att han jobbar så mycket.
    Nej inte att han har sagt det, det är jag som misstänker att det är så. Fast om det skulle vara anledningen han uppger till att bo där, så är det ju tack och hej. Då säger han ju indirekt att han aldrig vill flytta därifrån, och då kan det kvitta om det är sant eller som det antagligen då skulle vara: lögn.
    Ezmeraldah skrev 2025-11-07 01:29:16 följande:

Bjöd han hem dig på middag på lördag? Är det hans barnvecka/-helg då med tanke på att han varit bortrest i 9 dagar? Om han nu inte bor med frun borde det väl vara hans tur att ha sonen när han kommer hem? 

Nej, bara middag. Lär bli ute.

Klart att han bor med frugan, men inte ville skriva det rakt ut. Annars hade han såklart svarat tex "nej, men hon är skriven här".
  • Anonym (Bob)

Vad är det för svar du hoppas på att få här som du inte kan ta reda på själv?

• Ezmeraldah
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2025-11-07 07:56:47 följande:
    Klart att han bor med frugan, men inte ville skriva det rakt ut. Annars hade han såklart svarat tex "nej, men hon är skriven här".
    Bra, då har vi rett ut det. 

Vad är du hoppas på för svar från mannen? Att han "letar boende" och tänker flytta om ett visst antal månader? Han har alltså fram till april på sig att fullfölja skilsmässan. Det är 5 månader dit. Så om han har en "5-månadersplan" som går ut på att "leta boende" och sen fullfölja skilsmässan i april senast, då är du nöjd?
  • Anonym (Molly)
    Ezmeraldah skrev 2025-11-07 13:11:02 följande:
    Bra, då har vi rett ut det. 

Vad är du hoppas på för svar från mannen? Att han "letar boende" och tänker flytta om ett visst antal månader? Han har alltså fram till april på sig att fullfölja skilsmässan. Det är 5 månader dit. Så om han har en "5-månadersplan" som går ut på att "leta boende" och sen fullfölja skilsmässan i april senast, då är du nöjd?
    De lämnade in ansökan i april 2025, så betänketiden har redan gått ut. 

Sedan har man tydligen 3 veckor på sig att överklaga. 

Så på 7 månader verkar inte mycket ha hänt, då borde han ju berättat om det för TS.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Molly) skrev 2025-11-07 13:43:16 följande:
    De lämnade in ansökan i april 2025, så betänketiden har redan gått ut. 

Sedan har man tydligen 3 veckor på sig att överklaga. 

Så på 7 månader verkar inte mycket ha hänt, då borde han ju berättat om det för TS.
    Ja? Vi vet att betänketiden gått ut. Han väljer att inte fullfölja skilsmässan för att han "har fastigheter som han inte vill förlora". Om jag förstår det hela rätt så har man ett år på sig innan skilsmässan avskrivs. Man måste vänta sex månader om man har barn under 16 år men man gar ett år på sig. Alltså har han fram till april 2026 på sig att fullfölja skilsmässan. Så i fem månader till kan han "ligga i skilsmässa och dejta andra för en stadig relation" samtidigt som frugan sköter hem och barn. 
Svar på tråden Ljuger han om skilsmässa?